Pērn Latvijas alus darītavu eksports pieaudzis par apmēram 70% 0
Pērn Latvijas alus darītavu eksports pieaudzis par apmēram 70%, aģentūrai BNS pastāstīja Latvijas lielākās alus darītavas “Aldaris” komunikācijas direktore Laura Krastiņa.
Viņa atzina, ka alus darītavas aktīvi strādā pie eksporta apmēru palielināšanas, jo Latvijas ekonomiskā situācija ir iespaidojusi alus dzeršanas kultūru. “Nenoliedzami, ka ekonomiskā situācija ir atstājusi iespaidu uz alus dzeršanas kultūru Latvijā, tādēļ alus darītavas, lai uzlabotu savus finanšu rādītājus, pastiprinātu uzmanību pievērš eksportam. Pagājušajā gadā Latvijas alus darītavu eksporta apmērs, salīdzinot ar 2010.gadu, ir pieaudzis par aptuveni 70%, kas ir ļoti liels pieaugums,” norādīja Krastiņa.
Pēc viņas teiktā, lielākā daļa jeb gandrīz 90% alus eksporta veido eksports uz Lietuvu un Igauniju. “Arī “Aldara” eksporta struktūra ir visai līdzīga ‒ lielāko daļu veido produkcijas eksports uz Lietuvu un Igauniju, pārējā produkcija lielākoties nonāk ārvalstīs ar latviešu diasporu ‒ Īrijā, Lielbritānijā, ASV, Kanādā,” informēja Krastiņa un apliecināja, ka šogad “Aldaris” nav plānojis mainīt eksporta stratēģiju. “Mēs, protams, vienmēr izvērtējam arī iespējas ieiet citos tirgos, tomēr jāuzsver, ka alus tirgus ikvienā valstī ir diezgan noslēgts un ir visai sarežģīti tajā ielauzties,” sacīja “Aldara” pārstāve.
“Aldaris” ir dibināts 1865.gadā un ir lielākā alus darītava Latvijā, kā arī viena no lielākajām Baltijas valstīs. “Aldaris” ir “Carlsberg” grupas uzņēmums. “Aldara” produktu portfelī ir aptuveni 50 dažādu dzērienu, kas pārstāv piecas grupas – alu, dzeramo ūdeni, alkoholiskos kokteiļus, bezalkoholiskos dzērienus un enerģijas dzērienus.
2010.gadā “Aldaris” strādāja ar 25,488 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 6,7% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa saruka par 22,6% – līdz 1,108 miljoniem latu, liecina “Lursoft” datubāzē publiskotais finanšu pārskats.