Pērn “Latvenergo” tirgus daļa Baltijas valstīs – 32% 0
2012.gadā AS “Latvenergo” varētu būt nostiprinājusi līdera pozīcijas Baltijas elektroenerģijas tirgū ar 32% tirgus daļu, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja “Latvenergo” preses sekretāre Ivita Bidere.
2012.gadā, izveidojot tirdzniecības zīmolu “Elektrum”, Igaunijā, kur elektroenerģijas tirgus visiem klientiem ir atvērts no šā gada 1.janvāra, ir sasniegta teju 10% tirgus daļa, kopumā noslēdzot līgumus ar gandrīz 6500 klientiem. Turpmākajos gados plānots aktīvi palielināt klientu skaitu Igaunijā un iegūt vismaz 20% tirgus daļu.
Savukārt Lietuvā, kur no šogad elektroenerģijas tirgus tiek atvērts visiem juridiskajiem klientiem, “Elektrum” ir teju 2000 klientu un iegūta ap 13% tirgus daļa.
Pagājušajā gadā ievērojamas izmaiņas notika arī Latvijā – rudenī noslēdzās elektroenerģijas tirgus atvēršana juridiskajiem klientiem, “Latvenergo” saglabājot pārliecinošas līdera pozīcijas – noturēti 23 500 klienti no 25 500 klientiem. Tādējādi prognozējams, ka arī 2012.gadā “Latvenergo” būs nostiprinājusi savas līdera pozīcijas Baltijas elektroenerģijas tirgū ar 32% tirgus daļu un nodrošinājusi, lai saglabātu pozīcijas arī 2013.gadā.
“Latvenergo” valdes loceklis Uldis Bariss esošos kompānijas panākumus salīdzina ar ceļa maizi, pildot gada nogalē apstiprinātās jaunās “Latvenergo” stratēģijas galvenos uzdevumus.
“Patlaban uzņēmums ir guvis plašu pieredzi un ir ļoti labā formā, lai ne tikai nākamgad, bet visā stratēģijas periodā sasniegtu arvien augstākus rezultātus Baltijas mērogā – šeit var runāt par starptautisku spēles lauku, jo jau vasarā Latvija pievienosies “NordPoolSpot” zonai. Tas, neapšaubāmi, izvirza jaunus uzdevumus uzņēmumam un mūsu komandai gan Latvijā, gan Igaunijā un Lietuvā,” uzsvēra Bariss.
“Latvenergo” koncerna ieņēmumi 2011.gadā bija 681,8 miljoni latu, kas ir par 20% vairāk nekā 2010.gadā, savukārt peļņa 2011.gadā sasniedza 43,8 miljonus latu, kas ir nedaudz mazāk nekā iepriekšējā gadā, kad tā bija 44,3 miljoni latu.