Pērn laboti, bet šogad bīstami! Brīdina, uz kuriem ceļiem jābrauc uzmanīgi 2
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Daudzos reģionālo autoceļu posmos, kur pērn veikta seguma atjaunošana, tai skaitā lietojot virsmas apstrādes tehnoloģiju, ir konstatēti defekti, kas garantijas ietvaros tiks laboti pavasarī, informē VSIA “Latvijas valsts ceļi” Komunikācijas daļa.
Defektu dēļ notiek šķembu atdalīšanās no seguma, ar automašīnu riteņiem šie akmeņi tiek pacelti gaisā un automašīnām var tikt nodarīti bojājumi. Lai samazinātu bojājumu riskus, patlaban šajos posmos ieviesti ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h.
2020. gada būvdarbu sezonā virsmas apstrādes darbi notika 82 valsts autoceļu objektos, patlaban defekti konstatēti apmēram trešdaļā šo objektu. Defekti virsmas apstrādes posmos ir radušies pārsvarā bitumena emulsijas nepietiekamas kvalitātes un laika apstākļu dēļ.
Atsevišķos pēc virsmu ieklāšanas pasūtītājam iesniegtajos paraugos no būvniecības objektiem tika konstatēta nepietiekama saistvielas un minerālmateriāla (šķembu) adhēzija (bitumena emulsijas un nesaistītā minerālā materiāla saķere).
Tas norāda uz iespējamu bitumena emulsijas kvalitātes neatbilstību vai nesaderību ar akmens materiālu. Tomēr būvdarbu nodošanas laikā objektos netika konstatētas patlaban novēroto defektu pazīmes.
Tāpat daļa būvdarbu ar virsmas apstrādes tehnoloģiju tika veikti vēlāk par 15. augustu, kas ir gala termiņš virsmas apstrādes izmantošanai remontdarbos, un to rekomendē aktuālās Ceļu specifikācijas.
Valsts ceļu tīklā bija jārealizē darbi, kuriem finansējums tika piešķirts tikai pagājušā gada aprīļa beigās no līdzekļiem neparedzētajiem gadījumiem, līdz ar to darbi bija jāpabeidz līdz 2020. gada beigām.
Ņemot vērā saspringto laika grafiku un labos laika apstākļus, kas pieturējās arī rudens mēnešos, tika pieņemts lēmums atļaut lietot šo tehnoloģiju.
Arī šogad ceļu būvdarbu ietvaros ir plānots atsevišķos reģionālo autoceļu posmos lietot virsmas apstrādes tehnoloģiju.