PEPCO: Latvijas tirgus mums šķiet ļoti labvēlīgs 1
Ienākt Latvijas tirgū ir pašsaprotams solis mūsu PEPCO zīmola attīstībā, jo Latvijas tirgus mums šķiet ļoti labvēlīgs, tā šodien intervijā portālam “La.lv” atzina PEPCO uzņēmuma vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā Marcins Stanko. Tā viņš norāda pirms pirmā Eiropas mazumtirdzniecības tīkla PEPCO atklāšanas Latvijā, kas notiks šo piektdien, 23.martā, plkst. 10:00 t/c“Mežciems”, Rīgā.
Latvija ir jau devītā valsts, kurā PEPCO uzsāks savu darbību, un jau pirmajā gadā Latvijā uzņēmums plāno atvērt 12 veikalus.
“2017.gada decembrī mēs atvērām pirmo PEPCO veikalu Lietuvā, tagad – Latvijā. Drīzumā – 2018.gada jūnijā – arī Igaunijā. Esam pārliecināti, ka Latvijas iedzīvotājiem patiks mūsu veikali, jo apvienojam pieejamas cenas ar daudzveidīgu piedāvājumu un mūsdienīgu dizainu. Latvijas tirgus piedāvā plašas perspektīvas ar augstu potenciālu un nepārtraukti augošu ekonomiku,” tā “La.lv” uzsver Stanko.
PEPCO ir Eiropas mazumtirdzniecības ķēde, kas nodrošina patērētājus ar visu tiem nepieciešamo – apģērbu un precēm mājai par pieejamām cenām. PEPCO ir vairāk nekā 1300 veikalu, kas atrodas Čehijā, Horvātijā, Ungārijā, Polijā, Slovākijā, Slovēnijā, Rumānijā un Lietuvā. Zīmols uzsāka savu darbību 2004. gadā Polijā, un kopš tā laika tas ir guvis lielu interesi no patērētājiem un paplašinājis savu darbību Centrālajā un Austrumeiropā.
Šobrīd PEPCO nodarbina vairāk nekā 12 000 cilvēku. Mēneša laikā Eiropas PEPCO veikalos tiek veikti gandrīz 12 miljoni darījumu. Savos pirmajos trīs gados Latvijā tirdzniecības ķēdes mērķis ir atvērt aptuveni 30 veikalus un nodarbināt vairāk nekā 200 cilvēku.
“Esam ļoti gandarīti, ka Latvija būs daļa no mūsu veikalu ķēdes, un šie skaitļi tiks palielināti,” saka Stanko. Kāds ir ieguldīto investīciju apjoms, to Stanko portālam “La.lv” neatklāja: “Šāda informācija ir tirdzniecības noslēpums, tādēļ nav izpaužama. Tomēr varam atklāt, ka pirmā gada laikā plānojam Latvijā atvērt 12 veikalus,” viņš apliecina.
Pirmā veikala atklāšana ir 23.martā, tādēļ uz jautājumu, vai jau nokomplektēts viss personāls, Stanko atbildēja: “Joprojām tiek aicināti pieteikties darbā visi, kuri vēlas pievienoties PEPCO komandai un kuriem ir svarīgas uzņēmuma vērtības – cieņa, godīgums, sadarbība, attīstība un entuziasms. Informācija par pieteikšanos darbā ir pieejama mūsu interneta mājas lapā. Savos pirmajos trīs gados Latvijā, mērķis ir atvērt apmēram 30 veikalus dažādās pilsētās un nodarbināt vairāk nekā 200 cilvēku. Mūsu uzņēmumu radījuši profesionāļi, kuri strādā aizrautīgi, apņēmīgi un būvē unikālu iekšējo kultūru dienu no dienas,” intervijā mums atzīst Stanko.
Uz jautājumu, kāds atalgojums gaidāms PEPCO darbiniekiem Latvijā, Stanko sacīja: “Atalgojums tiek pielāgots katra darbinieka pieredzei, darba stāžam un amatam. Veikala darbiniekiem tiks piedāvāta vidējā mazumtirdzniecības nozares alga.” Kā redzams darba meklētāju portālā “CV-Online Latvija”, tad PEPCO šobrīd meklē veikala vadītāju un veikala pārdevējus. Algas apmērs netiek norādīts, tikai amata prasības un piedāvājumi darbiniekam no uzņēmuma puses.
PEPCO veikalos iespējams iegādāties aptuveni 30 produktu grupas, tajā skaitā bērnu, sieviešu un vīriešu apģērbus, apakšveļu, aksesuārus, rotaļlietas, interjera priekšmetus, tekstilizstrādājumus mājai u. c. preces. Aptuveni 60% no PEPCO sortimenta ir apģērbs, tostarp arī apavi un apakšveļa, un 40% ir mājsaimniecības preces. Visi produkti tiek izvēlēti tā, lai nodrošinātu pircējiem labāko un plašāko izvēli par zemām cenām. Papildus ikdienas piedāvājumam tirdzniecības ķēde piedāvā arī sezonālas preču kolekcijas, kā, piemēram, Lieldienu, vasaras brīvdienu vai “Laiks skolai” kolekcijas.
Stanko portālam “La.lv” atzina, ka viņiem esot svarīgs pircēju viedoklis: “Patērētāju izpēte ir ļoti palīdzējusi pieņemt lēmumus par to, kad un kur vajadzētu atvērt nākamos veikalus. Mēs zinām, ka patērētājiem patīk mūsu veikali un to daudzveidīgais piedāvājums. Katru dienu saņemam labas atsauksmes no mūsu pircējiem. Mūsu misija ir garantēt pircējiem vienkāršu piekļuvi ikdienā nepieciešamajām precēm ģimenei un mājsaimniecībai par Eiropā zemākajām cenām.”
PEPCO par savu ienākšanu Latvijas tirgū paziņoja 2017. gada novembrī. Jaunos PEPCO veikalus Latvijā plāno atvērt galvenokārt pilsētās ar vairāk nekā 10 000 iedzīvotājiem. “PEPCO atradīsies pilsētu centros un tirdzniecības centros. Šajās vietās kopā ar pārtikas mazumtirgotājiem tiks nodrošināts visaptverošs komerciālais piedāvājums, kas piesaistīs klientus – šāds koncepts ļoti labi darbojas vairākās Centrāleiropas valstīs, un es esmu pilnīgi pārliecināts, ka tas strādās arī šeit,” tā savukārt saka PEPCO vadītājs Baltijas reģionā Aleksandrs Čikaidze.
Stanko piebilst, ka uzņēmuma vīzija ir kļūt par lielāko, labāko, iespējami lētāko un labāk atpazīstamo apģērbu un mājsaimniecības preču ķēdes veikalu zīmolu Eiropā.
Valstīs, kurās jau ir PEPCO veikali, tiekot saņemtas pozitīvas atsauksmes ne vien no patērētājiem, bet arī profesionāļiem un organizācijām. Par savu darbu PEPCO ir saņēmis vairākas biznesa un mazumtirdzniecības balvas: Forbes`s Diamonds (Forbes dimanti), Good Brand (Labs zīmols), Quality of Service Award (Pakalpojumu kvalitātes balva), Shopping Center Forum Award (Iepirkšanās centru foruma balva), Best CEE Retailer of the Year 2017 (Labākais Centrālās un Austrumeiropas mazumtirgotājs 2017).