Pēdējo trīs gadu laikā ātro palīdzību saukuši 38,5% iedzīvotāju 0
Ātro palīdzību pēdējo trīs gadu laikā savas vai kādas citas personas veselības sarežģījumu dēļ nācies saukt 38,5% iedzīvotāju, liecina “Latvijas faktu” aptauja, kas veikta pēc Neatliekamā medicīniskā palīdzības dienesta (NMPD) pasūtījuma.
Aptauja rāda, ka NMPD dienesta darbam uzticas 86,3% Latvijas iedzīvotāju. Tāpat aptaujas dati rāda, ka 50,5% jeb puse iedzīvotāju zina tiešo NMPD izsaukšanas ārkārtas tālruņa numuru “113”.
NMPD ir Latvijas iedzīvotāju vispozitīvāk novērtētā institūcija veselības aprūpē salīdzinājumā ar ģimenes ārstu institūciju, veselības centriem, slimnīcām, feldšerpunktiem un traumpunktiem jeb steidzamās medicīniskās palīdzības punktiem.
Joprojām liela daļa iedzīvotāju neatliekamo medicīnisko palīdzību izsauktu arī vienkāršākās situācijās, piemēram, 51,9% iedzīvotāju NMPD dienesta brigādi izsauktu roku vai kāju traumu gadījumos, piemēram, izmežģījumi, sastiepumi, sasitumi, bet 40,3% iedzīvotāju – jau esošas hroniskas saslimšanas paasinājuma gadījumos.
Aptauja liecina, ka 25,9% iedzīvotāju ātro palīdzību sauktu, ja vairākas dienas būtu jūtamas muguras vai galvassāpes, bet 19,5% iedzīvotāju uzskata, ka neatliekamā medicīniskā palīdzība izsaucama arī tad, ja ir augsta ķermeņa temperatūra bez kādām komplikācijām.
Savukārt 7,3% iedzīvotāju domā, ka neatliekamā medicīniskā palīdzība izsaucama, ja ir spēcīgas zobu sāpes.
NMPS secina, ka šie aptaujas dati norāda, ka joprojām liela sabiedrības daļa dažādu veselības problēmu gadījumos kā pirmo alternatīvu izvēlas NMP dienesta brigādes izsaukšanu, nevis veselības jautājumu risināšanu ambulatori, vēršoties pašiem tuvākajā ārstniecības iestādē vai konsultējoties ar savu ģimenes ārstu.
Socioloģiskā aptauja veikta no 9.- 19.janvārim, tajā piedalījušies 1000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15-75 gadiem, aptverot visus Latvija reģionus. Aptauja veikta, lai noskaidrotu iedzīvotāju informētību par ārkārtas tālruni “113” un neatliekamās medicīniskās palīdzības saņemšanu kritiskās situācijās, kā arī lai noskaidrotu iedzīvotāju apmierinātību ar NMPD dienesta darbu.