Pēc smagi slimā vīra nāves Aijai uzklūp nevienam nezināmu pārādu piedzinēji

Pēc smagi slimā vīra nāves Aijai uzklūp nevienam nezināmu pārādu piedzinēji 8

Pēc vīra nāves sirmgalve no Kandavas mantojumā saņem 30 gadus vecu automašīnu un pusi nelaiķa pensijas. Pēc tam, kad pieteicās kā mantiniece, viņai uzklūp parādu piedzinēji – nākas uzņemties padsmit gadu senas vīra parādsaistības, lai gan iepriekš nedz pati, nedz nelaiķis dzīves laikā neesot par tām informēti.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Senioru pāris Aija un Uldis, kandavnieki, sagājās 2006. gadā. Kad Uldi bija nomocījusi smaga slimība, apzinoties, ka ilga dzīvošana vairs nav atlikusi, 2019. gada rudenī pāris reģistrēja laulību, lai Aija varētu mantot vismaz nieciņu: 30 gadus vecu “golfiņu” un pusi vīrieša pensijas.

Divus mēnešus pēc gredzenu mīšanas Uldis nomira.
CITI ŠOBRĪD LASA

Pieteikusies kā mantiniece, Aiju šokēja parādu piedzinēji, kuri nu viņai liek mantot arī nelaiķa vīra parādsaistības. Tiek apgalvots, ka Uldis tālajā 2004. gadā noslēdza līgumu ar sakaru operatoru “Tele2” par mazcenas mobilā telefona “Nokia 3310” iegādi nomaksā ar pieslēgumu ar saistībām uz diviem gadiem. Rēķini neesot apmaksāti. Galvenā parāda, nokavējuma naudas un ar parāda atgūšanu saistīto izdevumu kopsumma ir 272 eiro.

Aija gan apšauba, ka vīrs iesaistījās šādā darījumā, jo gadu iepriekš, 2003. gadā, iegādājās citu telefonu ar priekšapmaksas karti.

Tieši šo cita sakaru operatora priekšapmaksas kartes numuru, nevis “Tele2” pieslēguma numuru Uldis izmantojis līdz nāves brīdim.

2004. gadā noslēgtajā līgumā minēts Ulda pases numurs, tāpat uz līguma ir paraksts. Aija pieļauj, ka tolaik kāds cits ļaunprātīgi izmantojis Ulda datus (iespējams, izmantojis vīrieša personu apliecinošo dokumentu un viltojis parakstu).

Aija arī uzsver, ka ar līgumā pieminēto adresei Tukumā, kas norādīta kā rēķinu saņemšanas adrese, Uldis nekad neesot bijis saistīts. “Tele2” pārstāvis Oskars Fīrmanis gan apšauba personas datu zādzības iespējamību.

“Šādu iespējamību es pilnībā vēlētos izslēgt, jo darbinieka pienākums ir identificēt šo personu, apskatot arī identifikācijas dokumenta attēlu un parējos datus. Tikai pēc tam tiek slēgts līgums,” saka “Tele2” pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Vaicāta, vai ir iespējams, ka nelaiķis, piemēram, izlīdzēja kādam ar ierīces iegādi, uzņemoties saistības uz sevi, Aija neizslēdz šādu iespēju, bet šaubās, vai allaž apdomīgais Uldis, kurš nekad neesot iesaistījies avantūrās, varētu spert šādu soli.

Reklāma
Reklāma

Adresē Tukumā, kas minēta kā rēķinu izsūtīšanas adrese, “Bez Tabu” neizdevās sastapt patieso pieslēguma numura lietotāju, sastaptie iedzīvotāji teica, ka dzīvo tur salīdzinoši nesen. Zvanot uz pieslēguma numuru, “Bez Tabu” pārliecinājās, ka tas aizvien tiek lietots, tomēr “Tele2” pārstāvis norādīja, ka, visticamāk, sazvanītā persona nav meklētā, jo pēc rēķinu neapmaksāšanas numuru slēdza un izlaida otrreizējā apritē.

Aija ir izbrīnīta, kāpēc “Tele2” neinformēja par saistībām Uldi viņa deklarētajā adresē, bet gan, kā noskaidroja, informācija tika sūtīta uz adresi Tukumā, ar ko Uldim nav nekāda sakara.

Parāds, tai skaitā nokavējuma nauda, krājās ilgstoši. Tikai 2019. gadā parāds piedziņai tika nodots parādu piedzinējiem “Julianus Inkasso Latvija”, kas tad gan spēja izsūtīt informāciju Uldim neilgi pirms nāves un vēlāk jau Aijai uz abu kopīgo deklarēto adresi.

272 eiro eiro, ko kopsummā piedzen no Aijas, sirmgalvei ir milzu nauda, tā noderētu zālēm un atlabšanai pēc operācijas.

“Viņi saka, ka sūtīja informāciju visu laiku, bet mēs te, Kandavā, nesaņēmām neko ilgi. Es savu mūžu neesmu bijusi parādā nevienam. Viņi [parādu piedzinēji] man teica, ka būs jāmaksā. Tas parāds ir kaut kāds mistisks! No 2004. gada! Tagad ir 2020! Uldis arī bija kārtīgs cilvēks.

Nebija kaut kāds plencis un palaidnieks!

Viņš arī nekad nebūtu ielīdis parādos. Man teica – pieteicāties mantojumam, jāmanto arī šis parāds, jo, redz, mašīnu taču paņēmu mantojumā. Tā mašīna nav pat tā parāda vērtībā! Man šī summa ir ļoti liela. Zālēm vajag. Kur viņi bija agrāk? Mēs par šo parādu nezinājām. Mūža izskaņā draud ievietot melnajā sarakstā,” atceras Aija.

Taujāts, kāpēc “Tele2” neinformēja Uldi laikus par saistībām, nesūtīja informāciju uz deklarēto adresi, sakaru operatora pārstāvis Fīrmanis teic, ka uzņēmums neesot tiesīgs pieprasīt un saņemt datus par deklarēto adresi.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane aicina Aiju un citus līdzīgās situācijās nonākušos vēsties PTAC.

“Mums arī ir vairāki neatbildēti jautājumi. Pirmkārt, kāpēc informācija par vairāk nekā 10 gadus vecu parādu tiek saņemta tik vēlu? Tāpat jāsaprot, kā tika noslēgts šis darījums? Vai tas ir autentisks? Vai tiešām šis cilvēks to ir darījis?” jautā PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Pēc “Bez Tabu” iesaistīšanās Aiju atbrīvoja no parādsaistībām.

“Šis parāds tiešām bija, bet, ņemot vērā bēdīgos apstākļus – vīra nāvi – vērsāmies pie parāda piedzinēja, atsaucām šo lietu un dzēsām parādu, lai kundzei nesagādātu liekas raizes. Katru lietu skatām ļoti individuāli, vērtējot kontekstu,” skaidro “Tele2” pārstāvis Oskars Fīrmanis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.