Pēc 1.jūlija jārēķinās ar ilgāku sūtījumu saņemšanas laiku. “Latvijas pasts” skaidro iemeslus 12
VAS “Latvijas pasts” aicina klientus rēķināties ar ilgāku sūtījuma saņemšanas laiku neilgi pēc 1.jūlija, kad stāsies spēkā jaunais regulējums, kas paredz pilnīgi visām precēm, kas iegādātas ārpus Eiropas Savienības (ES), tostarp internetveikalos piemērot pievienotās vērtības nodokli (PVN), aģentūru LETA informēja kompānijā.
Pastā norādīja, ka ir iespējami sarežģījumi situācijās, kad trūks sūtījuma atmuitošanai nepieciešamo datu, piemēram, nebūs iespējams noteikt sūtījuma vērtību, kas atmuitošanu padarīs neiespējamu.
Vienlaikus “Latvijas pasts” investējis apmēram 285 000 eiro jaunos digitālos risinājumos klientu apkalpošanā un datu apmaiņā, kā arī piesaistījis 15 jaunus darbiniekus.
Tostarp, lai klientiem atvieglotu sūtījumu atmuitošanas un saņemšanas procesu, no 1.jūlija “Latvijas pasts” ieviesīs elektronisku rīku, kas no katram saņēmējam unikālas saites būs izmantojams jebkurā viedierīcē vai datorā un ļaus veikt atmuitošanas procedūru un nodokļu samaksu.
Vienlaikus, tāpat kā līdz šim, klients, kas saņems muitojamu sūtījumu, varēs izvēlēties atmuitošanu veikt pats Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) vai pieteikt šo pakalpojumu “Latvijas pastā”.
“Latvijas pasta” valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns pauda, ka patlaban muitojamo sūtījumu lielāko daļu veido sūtījumi no Ķīnas, proti, pēc uzņēmuma aprēķiniem, līdz 95% no kopējā muitošanai pakļauto sūtījumu apmēra.
“Ja kopumā 2020.gadā “Latvijas pastā” saņemto atmuitojamo sūtījumu skaits vidēji mēnesī nedaudz pārsniedza 5000 vienību, 2021.gada pirmajos mēnešos pēc breksita tas dubultojās – vidēji tie bija aptuveni 11 000 sūtījumu mēnesī. Potenciālā atmuitošanas apjoma prognoze pēc 1.jūlija varētu būt pat 20 000-25 000 sūtījumu dienā,” minēja Vilcāns.
Viņš atzīmēja, ka, iespējams, līdz ar jauno noteikumu stāšanos spēkā sūtījumu apmērs nedaudz samazināsies – “Latvijas pasts” pieļauj, ka kritīsies pavisam nelielas vērtības sūtījumu skaits, kuru muitošana cilvēkiem vienkārši neatmaksāsies.
Tāpat iespējams, ka sākotnēji sūtījumu apmērs būs mazāks, jo daļa cilvēku būs piesardzīgi attiecībā uz muitošanas procedūru, negribēs nodarboties ar papildu formalitātēm, bet ar laiku šie cilvēki, visticamāk, atkal atgriezīsies pie iepriekšējiem paradumiem.
Pastā prognozēja, ka līdz ar jaunajiem noteikumiem palielināsies ne tikai sūtījumu apmērs, kas būs jāuzglabā, līdz sūtījumi tiks atmuitoti, jo tikai tad tos varēs nodot klientiem, bet arī sūtījumu apmērs, kas netiks atmuitots, un “Latvijas pasts” nodrošinājis papildu telpas šādu sūtījumu glabāšanai noteiktu laiku.
Jau ziņots, ka “Latvijas pasts” par jauno elektronisko atmuitošanas risinājumu tiešsaistes pasākumā informēs pirmdien, 28.jūnijā.
Pasākuma laikā informēs, kādi sūtījumi būs jāatmuito, un par kuriem būs jāmaksā PVN, kā gaidāmās izmaiņas ietekmēs pasta uzņēmumu un klientu ikdienu, kas jāņem vērā no 1.jūlija, saņemot sūtījumu no trešajām valstīm, kā varētu mainīties atmuitojamo sūtījumu apmērs “Latvijas pastā” pēc 1.jūlija, kā darbosies jaunais digitālais sūtījumu atmuitošanas rīks, un kādas priekšrocības tas sniegs klientiem.
“Latvijas pasts” nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. “Latvijas pasts” ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 3200 darbinieku.