Antons Bļinovs
Antons Bļinovs
Publicitātes foto

PBK izpilddirektors: Skatītājiem vajadzīgs lokālais saturs 1

Autors – Antons Bļinovs, SIA “Pirmais Baltijas kanāls” izpilddirektors

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Skatītājam nav svarīgi, caur kādu operatoru viņš saņem pakalpojumu, nozīme ir saņemtajam saturam. Pēdējā laikā publiskā telpā izskanējuši dažādi pieņēmumi, kas skar satura patēriņa ierobežošanu krievu valodā raidošajos kanālos. Jāsaka, ka šādi pieņēmumi jau saknē ir pilnīgi aplami, jo katra komerctelevīzija primāri ir ieinteresēta savam skatītājam piedāvāt lokālu, interesantu un auditorijai nozīmīgu saturu. Un tas ir tas, ko nodrošina arī “Pirmais Baltijas kanāls” (PBK), tostarp mērķtiecīgi meklējot iespējas ražot vēl vairāk vietējā satura un stiprināt lojalitāti pret valsti.

Komerctelevīzijas satura veidošanas pamatā ir auditorijas pieprasījums

CITI ŠOBRĪD LASA

Šobrīd gan kabeļtelevīzijās, gan dažādās interneta platformās tiek piedāvāti primāri divi TV kanālu veidi – sabiedriskā televīzija, kuru pamatā finansē valsts un kurai ir reklāmas ieņēmumi, un komerctelevīzijas, kas finansējumu gūst no reklāmas ieņēmumiem un no satura izplatīšanas maksas caur kabeļtelevīzijas operatoriem. Un, protams, pastāv arī izmaksu pozīcija, kas ir satura iegāde, licences maksas un administratīvās izmaksas. Tieši tāds pats princips ir arī mums.

SIA “Pirmais Baltijas kanāls” ir Latvijā reģistrēts uzņēmums, nodokļu maksātājs, un mūsu galvenā prioritāte ir skatītājs – kvalitatīva satura nodrošināšana, kā arī rūpes par to, lai pakalpojums tiek saņemts nepārtraukti. Pastāv vairāki veidi, kā dažādi komerckanāli veido savu ikdienas programmu: tas var būt pirkts saturs TV satura pasaules tirgos; tas var būt pašu radīts un ražots saturs; tas var būt pašu ražots saturs pēc citu producentu licences, kā, piemēram, tas ir ar tādiem raidījumiem kā “Balss”, kas veidots pēc Nīderlandes licences šovam “The Voice” vai seriāls “Dr. Rihters”, kas ir filmēts pēc populārā amerikāņu seriāla “Dr. House” licences, taču ar skatītājiem zināmiem aktieriem, un darbība norisinās apstākļos, kuri mūsu skatītājiem ir saprotami. Protams, jāapzinās, ka šādu licenču iegāde ir dārga, kā arī filmēšanas laukumam un iznākumam jābūt atbilstošā kvalitātē, kas arī prasa no televīzijas milzīgas investīcijas. Tās tiek ieguldītas cieņā pret skatītāju un viņa vēlmēm.

Pirmkārt – lokālais saturs, otrkārt – skatītāja pieprasījums

Mēs ieņēmumus ieguldām tieši saturā, un prioritāte numur viens mums pašlaik ir lokālā satura producēšana. Lielu daļu ieņēmumu novirzām, lai iepirktu skatītāju pieprasītākos produktus un šovus, nodrošinot, ka saturs atbilst pieprasījumam. Tāpēc šobrīd bez reklāmas ieņēmumiem, kas tiek iegūti pie stagnējoša TV reklāmas tirgus un pie Eiropas valstu nespējas cīnīties pret reklāmas naudas aizplūšanu uz ārzemju resursiem (Google, Facebook, Youtube, no kuriem Valsts kasē nodokļu veidā ienāk tieši nulle), mēs kā vienīgo iespēju redzam cenu izlīdzināšanu operatoriem – starpniekiem starp mums un skatītāju, kas piedāvā mūsu klientiem skatīties mūsu saturu. Dažādi kabeļoperatori saviem klientiem pēdējā gada laikā ir vairākkārtīgi mainījuši pakalpojumu cenas, tai pašā laikā mūsu sadarbības līgums ir bijis nemainīgs. Lai nodrošinātu godīgas konkurences apstākļus nozarē, šobrīd tiek veiktas pārrunas ar operatoriem, lai izlīdzinātu cenu par kanālu un tādā veidā iegūtu līdzekļus satura izveidei, kas ir svarīgi gan mums, gan mūsu skatītājiem, gan arī operatoriem. Mēs kārtējo reizi esam pārliecinājušies, ka lokālais saturs ir tieši tas, uz ko mums šobrīd būtu jāliek vēl lielāks uzsvars.

Reklāma
Reklāma

Paralēli mums jāinvestē tehniskā nodrošinājuma atjaunošanā, lai neatgadītos situācijas, ka tehnisku problēmu dēļ nav iespējams nodrošināt pārraidi – tā pavisam nesen notika sabiedriskajā televīzijā. Atšķirība ir tāda, ka investīcijas sabiedriskās televīzijas darbības nodrošināšanai tiek segtas no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, tai skaitā no samaksātajiem nodokļiem, bet komerciālajai televīzijai līdzekļi projektiem jāatrod citur.

Krievijā veidotā satura īpatsvaru nosaka konkrētu pārraižu reitingi

Visu nosaka pieprasījums un piedāvājums. Mēs ļoti sekojam raidījumu reitingiem, jo konkurence starp krievu valodā raidošajiem kanāliem ir ļoti sīva. Izklaides saturs Krievijā tiek veidots augstā profesionālajā līmenī, ko atzinuši dažādi mediju eksperti, tāpat arī filmas un seriāli, tāpēc uz to liekam lielu uzsvaru. Un, protams, mēs rēķināmies, ka liela daļa no mūsu auditorijas ir nelatvieši, it īpaši vidējās un vecākās paaudzes, kuriem kultūras saikne ar Krieviju joprojām ir aktuāla un kuri vēlas skatīties Krievijas ziņas no pirmavota. Protams, mēs veidojam arī savus ikdienas ziņu raidījumus, un sabiedriskās domas pētījumi rāda, ka PBK ziņu dienestu skatītāji uzskata par uzticamu ziņu avotu.

Saturs PBK programmu veidošanai tiek iegādāts par tirgus cenām, programmu veidošana un komplektēšana notiek, ievērojot visas prasības, ko nosaka Eiropas Savienības Audiovizuālo pakalpojumu direktīva un nacionālā likumdošana. Uzņēmuma darbība ir pilnīgi pārskatāma, turklāt jāņem vērā, ka papildus atbildību mums uzliek nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības statuss.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.