Pauls Timrots: “Rail Baltica” būvniecība ir īstais brīdis, kad mest “kūleņus” Rīgas satiksmē 20
Kāpēc Rīgas vadība neizmanto “Rail Baltica” projekta būvniecības fāzi, lai ieviestu ilgtermiņa pārmaiņas galvaspilsētā satiksmes organizācijas politikā? TV24 raidījuma “Nacionālo interešu klubs” vadītājs Romāns Meļņiks jautā producentam, režisoram un auto raidījuma vadītājam Paulam Timrotam.
“Izskatās, ka šobrīd Rīgas dome ir aizņemta ar citām rūpēm, par kurām mēs netiekam informēti. Jo tā pirmā švunka, pirmie mēneši ar stabiņiem, bija ļoti redzama vēlme ietekmēt satiksmi un mainīt paradumus. Tā ir pilnīgi pazudusi. Kad mēs pēdējo reizi dzirdējām no Staķa vai Ķirša, ka viņi gribētu kaut ko uzlabot?” saka viņš.
Pauls Timrots uzskata, ka “Rail Baltica” būvniecība ir īstais brīdis, kad mest jebkādus “kūleņus” Rīgas satiksmē: “Aiztaisi ciet to Lāčplēša ielu, aiztaisi ciet to Gogoļa ielu un paskaties, kas notiek. Bet, kas ir pats svarīgākais – tikko tu taisi kaut ko ciet, pirms tam vajadzētu būt mērķim un ievāktiem datiem.”
Viņaprāt, būtu lietderīgi sākt datu vākšanu par satiksmi pilsētā, piemēram, piesaistot Latvijas Mobilo telefonu vai Latvijas Universitāti, kuriem sen atpakaļ bijis projekts par mobilo sakaru bāzes stacijām un pārvietošanās skaitu: “Tad uzzināsim, kur aiziet plūsmas tajā brīdī, kad kaut ko aiztaisām ciet. Vai kāds šobrīd vāc šādus datus? Piemēram, cik cilvēku ir nokavējuši autobusu no tā, ka katru rītu pieturas ir citā vietā? Mēs nezinām, cik cilvēku neaizbrauc uz Bausku vai neatrod autobusu uz Cēsīm. Mēs nevācam datus, kurus galīgi nav grūti vākt. Bet nav tāda uzstādījuma no domes – izpētīt, kā cilvēki tiek galā ar šīm grūtībām, kā viņi maina maršrutus.”
Visu Paula Timrota viedokli skaties video!