LETA

Pauls Jonass: “Reizēm jāatkāpjas, lai kāptu augstāk” 0

Māris Siliņš no “Crossdromo Pietramurata”

Pasaules čempionāta ceturtajā posmā motokrosā MX2 klasē Itālijā Pauls Jonass ierindojās 11. vietā, taču kopvērtējumā nosargāja pirmajos trīs posmos izcīnīto trešo vietu.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Dolomītu kalnu klinšu pakājē izveidotajā trasē MX2 klases pirmā brauciena sākums bija katra latviešu motokrosa līdzjutēja sapnis – Roberts Justs otrais, Pauls Jonass trešais, priekšā tikai pasaules čempions Hordi Tiksjē, aiz muguras galvenais favorīts Džefrijs Herlings. Tie ir brīži, kuru dēļ pasaules čempionātā solo motociklu klasē trases malā arvien lielākā skaitā atgriežas Latvijas līdzjutēji un karogi. Līdz finišam šādas pozīcijas gan neizdevās noturēt, kam bija arī dažādi iemesli – Jonass 9. vietā, Justs – 15. Arī otrajā braucienā abi mūsējie tika pie ieskaites punktiem – Jonasam 12. vieta, Justam – 17.

Uz jautājumu – vai neskatoties uz vietām finišā, pašam savi braucieni patika? – Pauls Jonass atzina, ka: “Pavisam nepatika. Nebraucu tā, kā varētu. Abas dienas ļoti, ļoti cīnījos ar trasi. Katrā līkumā baidījos no kritieniem, nebija pārliecība, kā te vispār braukt. Daudz bedres, katra savādāka. Ja izvēlējos iekšmalu, kāds mani apdzina pa ārmalu, ja izvēlējos ārmalu, kāds apdzina pa iekšmalu. Ļoti grūti. Pilnai laimei, otrajā braucienā trīs apļus pirms beigām līkumā pakritu. Otro gadu pēc kārtas no šīs trases braucu mājās ar apskrāpētu elkoni un sasistu plecu.  Nekas, jāaizmirst šī sacīkste, pēcc nedēļas ir Valkensvārdas holandiešu smiltis. Gatavosimies nākamajam posmam.

CITI ŠOBRĪD LASA

– Kas pie vainas – trases īpatnības vai pats slikti juties?

– Šī trase noteikti nav starp manām mīļākajām. Ziemā vairāk braucām mīkstākās trasēs, cietā seguma trasēs vēl ir daudz ko apgūt. Nekas, nākamajā reizē būs labāk.

– Pirmā brauciena pirmajā aplī sanācas divas acīmredzamas kļūdas. Vai tādas lietas neizsit no ritma, kuru pēc tam neizdodas atgūt visu braucienu?

– Dažreiz tā ir, bet šis nebija tas gadījums. Sanāca saraustīti braucieni, ne tādi, kā gribētu un protu. Rezultāts noteikti nav tāds kā vēlētos, bet neviens nav teicis, ka būs viegli. Reizēm ir jāatkāpjas, lai uzkāptu augstāk.

– Motokrosa aprindās tika runāts, ka spēku samēri Eiropas trasēs var būtiski pamainīties.

– Arī šeit trases ir dažādas. Te bija ar ļoti cietu segumu. Posma uzvarētājs slovēnis Tims Gajsers, francūži, šveicieši tādās braukuši kopš bērnības. Zinot apstākļus, es te necerēju uz augstu vietu, bet iznāca vēl sliktāk, kā biju domājis.Bija kļūdas, ko tagad pārdomāt.

– Pozitīvi, ka kopvērtējumā tik un tā tika nosargāta trešā vieta!

– Neviens nebija gaidījis, ka kopvērtējumā būšu trijniekā. Arī KTM komandas boss Pits Beirers saka, ka pirmie rezultāti ir pat pārāk labi. Bet šajā ziņā nav lieki uztraukumi, sezonas mērķi tāpēc netiek koriģēti. Šī ir mana pirmā pilnā sezona pasaules čempionātā, jākrāj pieredze, lai nākamajā gadā par pirmajām vietām varētu cīnīties regulāri.

Reklāma
Reklāma

– Iepriekšējie divi posmi uz pjedestāla tomēr ļauj cerēt, ka arī šosezon tās nebija pēdējās reizes!

– Es jau redzu, ka fani gaida no manis to trijnieku katrā braucienā. Ja esi uz tā pjedestāla stāvējis, tad gribas arī pašam. Bet kopumā šosezon nav tāds mērķis un cenšos par to nedomāt. Es nevaru pabraukt ātrāk, kā pašlaik varu. Ja kāds šādu trasi saprot labāk, tad  tāds arī ir rezultāts.

Krīt starta barjera, tu atver gāzes rokturi. Vai tādā brīdi tiešām ir kāda rezerve, ko atstāt pieredzes iegūšanas vārdā?

– Es cenšos braukt maksimāli ātri, bet braucot uz pilniem 100 procentiem ir ļoti daudz iespēju tur vai šur nokrist un viss būs sliktāk. Skaitliski grūti izmērāmi lielumi. Var rakstīt, ka braucu uz 98 procentiem, tad paliek tā rezerve, kad redzu katru bedri un zinu, ko tā izdarīs. Ar to mazo rezervīti varu arī izvēlēties pareizākas trajektorijas.

– Ko šosezon vēlas sagaidīt tavs treneris, desmitkārtējais pasaules čempions Stefans Everts?

– Ka visu braucienu varu nobraukt vienā tempā un bez kļūdām. Ir izaugsme, bet pie tā vēl ir ļoti daudz jāstrādā. Ceru, ka sezonas beigās šim mērķim būsim daudz tuvāk.

– Ar kādām sajūtām gaidi nākamās nedēļas sacīksti Valkensvārdā?

– Tagad tā man ir gandrīz kā mājas sacīkste, dzīvoju tikai 15 kilometru attālumā. Smilšu trase, tādas man padodas.

– Novēlu būt vismaz otrajam aiz komandas biedra Herlinga, kurš smiltīs droši vien pašlaik ir neuzvarams.

– Paldies. Darīšu, ko varēšu!

Kairoli – Nagls neizšķirts ar vācieša uzvaru

MXGP klases pirmais brauciens vairāk kā pusstundas garumā lika dzīvot līdzi vairākiem desmitiem tūkstošu karstasinīgo Itālijas motokrosa fanu un arī ar manu aci tika atzīts par vienu no aizraujošākajiem, kāds jebkad redzēts. Četru braucēju – Kairoli, Nagla, Desāla, Vilopoto – cīņa par uzvaru bija rats ratā un ar Vezuva izvirduma cienīgu līdzjutēju emociju vilni noslēdzās ar Kairoli uzvaru pēdējā tramplīnā. Otrajā braucienā Nagls guvs pārliecinošu revanšu, bet kopumā pēc dažām stagnācijas sezonām MXGP klasē atgriezusies sen neredzēta intriga.

MXGP klasē pirmo reizi šosezon bija pārstāvēta arī Latvija, Dāvim Ivanovam pirmajā no saviem septiņiem ieplānotajiem pasaules čempionāta posmiem izcīnot 25. un 26. vietu.

 

Latvieši iztur atlases kritērijus

Turpat Itālijā Eiropas čempionāta pirmajā posmā sacentās arī 125 un 250 kub.cm klašu dalībnieki. Konkurence ārprātīga, ar attiecīgi 87 un 89 dalībniekiem kvalifikācijā un tikai 40 starta vietām pie finālbraucienu barjeras. Reizē, kad vairāk kā pusei jāpaliek skatītājos, šim sietam cauri tika visi trīs mūsējie. 125 kubikcentimetru klasē Arnolds Snikers finālbraucienos izcīnīja 28. un 32. vietu, 250 kub.cm klasē Tomass Šileika – 23. un 28. Starp 250 kub.cm klases finālistiem tika arī Kārlis Sabulis, taču kritienam pirmā brauciena startā sekoja mediķu apmeklējums un dēļ pamatīgi sasistas potītes sacīkste bija galā.

MOTOKROSS

PASAULES ČEMPIONĀTA TRENTINO GRAND PRIX (ITĀLIJA)

MX2 klase. 1. Tims Gajsers (Slovēnija, 47; vietas braucienos – 2., 1.), 2. Džefrijs Herlings (Nīderlande, 47; 1., 2.), 3. Hordi Tiksjē (Francija, 40, 3., 3), 11. Pauls Jonass (Latvija, 21; 9., 12.), 16. Roberts Justs (Latvija, 10; 15., 17.).

Kopvērtējums: 1. Herlings 172, 2. Dilans Ferandiss (Francija) 159, 3. Jonass 133, 4. Gajsers 126, 5. Žuljēns Lībers (Beļģija) 101.

MXGP klase. 1. Makismilians Nagls (Vācija, 47; 2., 1.), 2. Antonio Kairoli (Itālija, 47; 1., 2.), 3. Klemāns Desāls (Beļģija, 38; 3., 4.), 29. Dāvis Ivanovs (Latvija, 25., 26.).

Kopvērtējums: 1. Desāls 171, 2. Nagls 170, 3. Kairoli 170, 4. Romāns Fevrē (Francija) 129, 5. Gautjē Pulins (Francija) 128.

EIROPAS ČEMPIONĀTS 

125 kub.cm. 1. Maksims Reno (Francija, vietas braucienos – 2., 2), 32. Arnolds Snikers (Latvija, 28., 32.).

250 kub.cm. 1. Maksims Desprē (Francija, 1.,1.), 31. Tomass Šileika (Latvija, 23., 28.).

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.