Pats galvenais lauvēns – “Peugeot 208” 0

Pagājušajā nedēļā Rīgā “Sapņu fabrikā” notika vērienīga “Peugeot 208” prezentācija. Šis auto acīmredzot būs arī viens no pirmajiem pretendentiem uz tikko aizsāktā konkursa “Latvijas Gada auto” balvām. Tādēļ – par jaunuma radurakstiem un nākotnes izredzēm.


Reklāma
Reklāma

 

Senči veiksminieki

7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

“Peugeot” divsimtā sērija iesākās 1983. gadā ar modeli “205”. Un 15 gados pasaules ceļos aizbraukuši 5 278 050 šādu auto. Vēl veiksmīgāks izrādījās “206” – 7 780 000 par trim gadiem īsākā laika posmā. Šķiet, to var uzskatīt par pasaules rekordu viena modeļa nemainīga veidola ražošanas apjomā. “Toyota Corolla”, kas ir absolūtais apjoma čempions, skaitli 36 miljoni ir sasniegusi 45 gados un desmit reizes, nemainot vārdu, ieguvusi būtiski citu izskatu. Vairāk nekā “lauvēni” saražoti, protams, arī “VW Golf” (kopš 1974. gada 27 miljoni sešās “paaudzēs”), “Opel Corsa” (18 miljoni četrās modifikācijās), tomēr “206” neapšaubāmi bija spilgts firmas panākums.

1998. gada rudenī, atgriezies no “206” prezentācijas Francijā, rakstīju:

CITI ŠOBRĪD LASA

“Izskats un tēls. Atšķirīgs no “205” un pat “307” kā gadu desmitiem pārlēcis. Bez konkurentu “korsas” un “mikras” trausluma, bez “polo” robustuma, tas neapšaubāmi ir internacionālās dizaina brigādes izcila veiksme, pirmais nelielais auto, ko var pieņemt, skepsi slēpjot aiz racionāliem apsvērumiem, bet arī iekārot un vēlāk lepoties. Nepārprotama ir arī auto atbilstība rūpīgi pētītajiem klientu izvēles kritērijiem, akcentu pārnesums no nevajadzīgi sarežģītiem un dārgiem tehniskiem risinājumiem uz citām jomām – estētiskām, ergonomiskām, ekonomiskām un komfortablām. Uzskatu, ka tieši no B segmenta, kura spilgtākais pārstāvis pašlaik ir “Peugeot 206″, jānāk Latvijas 2000. gada populārākajam jaunajam auto.”

Jā… Tik drosmīgas prognozes šajā gadsimtā vairs neatļaujamies. Pārāk grūti ir uzminēt visas zemūdens straumes, kas vienu jaunumu ceļ, otru gremdē. Bet toreiz gandrīz trāpīju.

 

Pie mums “206” tiešām (savā svara kategorijā) jau 2000. gadā panāca un nākamajos divos apsteidza “VW Polo” un citus konkurentus, pavēra mazās klases ceļu uz pircēju prātiem un makiem. Palīdzēja šīs racionālās izvēles piekritēju pulkam Latvijā kaut mazliet pakāpties Eiropas standartu virzienā.

 

No nieka pieciem tirgus procentiem pirms “206” dzimšanas līdz 10, 13, pat 17… (skatiet tabuliņas).

 

Dēliņam – citi laiki

“208” neapšaubāmi var lepoties ar visām senču labākajām īpašībām. Un daudziem tīkamiem, laikam atbilstošiem jauninājumiem. Tas, nemazinot gabarītus un pat mazliet palielinot salona ietilpību, ir kļuvis ievērojami vieglāks (tikai 950 kg), kas uzlabo gan vadāmību manevros, gan – komplektā ar izcili moderniem maza darba tilpuma dzinējiem – ekonomiskos rādītājus. Sevišķi pilsētā, kur katrs bieži no vietas kustināms kilograms ēd naudu. Dēliņš ir labs, bet laiki citi. Latvijā vairāk nekā “lauvēna” dzimtenē, kur mazās klases tirgus daļa joprojām ir strauji augoša.

 

2006. gadā, kad mazo popularitātes virsotne bija Latvijā (17,3%), Francijā tādus izvēlējās 40%. Pērn jau 56,8%. Pat Vācija kļūst taupīgāka (24% 2006. g., 30% tagad). Latvija, sevišķi tā iedzīvotāju daļa, kuriem mazauto būvēti (jaunieši, pensionāri utt.), kļuvusi tik “taupīga”, ka šādus auto pērk ļoti maz.

Reklāma
Reklāma

 

Piedevām konkurence citāda un ļoti asa. Angļu eksperti saskaitījuši, ka vecā gadsimta beigās B segmentā bija 11 nopietni spēlētāji. Šobrīd – vairāk par 20. Spilgtu, modernu dizainu meklējat? Paskatieties uz “Kia” un “Hyundai”! Zemu cenu? Pamēģiniet vēl mazāko A segmentu, kura gaitas īpašības un ietilpība desmit gados izaugušas līdz praktiskam cilvēkam pieņemamam līmenim – pat ja viņš valkā dārgu uzvalku un kurpes.

Tātad – sveiks Latvijā, mazo lauvēn! Vēlu veiksmi un tīkamas medības, lai gan vieglas tās solīt neuzdrošinos.

 

Maza klase Latvijas tirgu TOP 6
(Gads, marka, modelis, skaits, tirgus daļa, pavisam)

2000.

VW
POLO
158
PEUGEOT 206
140
TOYOTA YARIS
49
ŠKODA FABIA
37
RENAULT CLIO
33
DAEWOO MATIZ
32

8,4 % 611
2002.


PEUGEOT 206
191
VW
POLO
119
ŠKODA FABIA
11
TOYOTA YARIS
70
OPEL CORSA
35
RENAULT CLIO
32

9,1 % 710
2004.

HYUNDAI GETZ
397
ŠKODA FABIA
178
PEUGEOT 206
130
CHEVROLET
(DAEWOO)
KALOS
108
VW POLO
106
TOYOTA YARIS
80

13,8 % 1557
2006.


HYUNDAI GETZ
1065
MITSUBISHI COLT
547
ŠKODA
FABIA
460
CHEVROLET AVEO
364
TOYOTA YARIS
246
RENAULT CLIO
214

17,3 % 4437
2008.

ŠKODA
FABIA
585
OPEL CORSA
213
LADA
1119 206
VW POLO
202
LADA 1118
164
HYUNDAI
GETZ
163

13,5 % 2590
2011.


VW POLO
108
ŠKODA FABIA
87
HYUNDAI I20 73
TOYOTA YARIS
57
FORD FIESTA
52
OPEL CORSA
38

8,3 % 734

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.