VAS “Latvijas valsts ceļi” ekspertu saskaņotais Čaka ielas veidols.
VAS “Latvijas valsts ceļi” ekspertu saskaņotais Čaka ielas veidols.
Publicitātes vizualizācija

Patiesība par jauno Čaka ielu: draudzīga videi vai turpmāk mūžīgā “korķu” vieta? 25

Apvienība “Pilsēta cilvēkiem” novērojusi, ka velojoslu ieviešana Čaka ielā, iespējams, nav nemaz tik neprātīga ideja, kā uzskata vairums cilvēku, raksta sadursme.lv.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

Pirmās dienas, kopš A. Čaka ielā ierīkotas velojoslas, raisījušas diskusijas, kur cilvēki sūdzas par nekad neredzētiem sastrēgumiem šajā ielā. Apvienība norāda, ka “Rīgas satiksme” ziņoja pat par 50 minūšu ilgiem trolejbusu kavējumiem pirmajā velojoslu ieviešanas dienā.

Savukārt sociālajos tīklos bija manāmas bildes ar sastrēgumos stāvošiem transportlīdzekļiem. Cilvēki komentāros rakstīja, ka pa jaunajām velojoslām velosipēdisti nebrauc, bet tie kas brauc ar riteni, pārvietojas pa ietvi, nevis īpaši iekārtoto velojoslu.

CITI ŠOBRĪD LASA

LA.LV Aptauja

Kā vērtē velojoslas ieviešanu Čaka ielā?

  • Apsveicami, tas jau sen bija nepieciešams
  • Nē, tas traucē auto satiksmei
  • Nezinu, jāskatās pēc kāda laika, kāda satiksmes plūsma būs

Apvienība “Pilsēta cilvēkiem” pauž, ka pirmās dienas lielajiem kavējumiem ir kāds skaidrojums, pirmajā vakarā ielā joprojām notika darbi, kas traucēja transportlīdzekļu kustībai. Apvienība arī norāda: “Fotogrāfijas ar kvartālā stāvošām automašīnām vēl neliecina par sastrēgumiem. Visbiežāk šīs pašas automašīnas nākamā luksofora ciklā jau ir aizbraukušas. Tādēļ vislabākā sastrēgumu fiksācija ir videoformātā, lai pārliecinātos, kāda ir situācija.”

Pirmdienas 16.novembra rīta un vakara sastrēgumstundās “Pilsēta cilvēkiem” filmēja A. Čaka ielu pie Lāčplēša ielas. Pēc videomateriālā redzētā, “Pilsēta cilvēkiem” secinājusi, ka problēmas rodas tikai vakara sastrēgumstundā, jo no rīta satiksme plūstot bez kavējumiem.

Par to arī liecinot arī “Rīgas satiksme” statistikas dati – tie jau pirmajā dienā parādīja, ka no rīta sabiedriskais transports pat apsteidza braukšanas grafiku. Novērots, ka vakara sastrēgumstundā gan rodas lokālas ielas caurbraukšanas problēmas, taču apvienība norāda, ka tās esot atrisināt, pārkonfigurējot luksoforus, jo tie šobrīd nav pielāgoti jaunajam ielas plānam.

Apvienība “Pilsēta cilvēkiem” ceturtajā eksperimenta darbadienā A. Čaka ielā novērojusi ievērojams velosipēdistu skaitu, kuri labprāt izmanto velojoslas.

“No plkst. 17.00 līdz plkst. 18.00 saskaitījām 209 velosipēdistus, kas ir labs rādītājs, ņemot vērā, ka vēl nav ierīkots veloceļš pāri Zemitāna tiltam un nav izveidots Čaka ielas savienojums ar to, kas radītu iespēju no Purvciema nokļūt centrā pa drošu infrastruktūru.

Reklāma
Reklāma

No visiem uzskaitītajiem velosipēdistiem tikai 9 brauca pa ietvēm, kas nozīmē, ka vairāk nekā 95% velosipēdistu izmantoja velojoslas, kas ir ļoti labs rādītājs, ņemot vērā, ka šī ir tikai ceturtā darbadiena, kopš ielā parādījušās velojoslas,” norāda apvienība, piebilstot, ka kvartālos starp Lāčplēša un Matīsa ielu šobrīd ir problēmas, kuras jāatrisana, pielāgojot satiksmes organizāciju jaunajam ielas plānojumam. Tikai pēc problēmu atrisināšanas varēs vērtēt, vai eksperiments ir veiksmīgi izdevies.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.