Foto. pexels.com/Mathieu

Patērētāju terorisms – Turcija plāno atteikties no “viss iekļauts” koncepta viesnīcām. Ko nu darīsim!? 0

“Ultra All-Inclusive” (UAI) viesnīcas Turcijā jau daudzus gadus ir ļoti populāras, īpaši to ceļotāju vidū, kuri vēlas visaptverošu luksusa un ērtību pieredzi. UAI viesnīcās piedāvājums sniedzas tālāk par standarta “viss iekļauts” paketi un ietver dažādus pakalpojumus bez papildu maksas, piemēram, izsmalcinātu ēdināšanu, premium dzērienus, spa pakalpojumus un dažādas izklaides aktivitātes.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Turcijas viesnīcas šādi piesaista gan starptautiskos tūristus, īpaši no Eiropas (Vācijas, Apvienotās Karalistes un Skandināvijas), gan arī vietējos ceļotājus, kuri novērtē šo piedāvājumu vērtību brīvdienās mājās negatavot, bet ar savām plašajām ģimenēm pavadīt brīvdienas, laiski atpūšoties “pie klātiem galdiem”.

Starp izcilākajiem UAI piedāvājumiem Turcijā ir tādas viesnīcu grupas kā Rixos, Titanic un Voyage Hotels, kuras katra piedāvā unikālu servisu, kas piemērots īpašām mērķa auditorijām. Pateicoties šai pakalpojumu kvalitātei un pielāgošanai, īpaši ziemā, daudzas viesnīcas darbojas visa gada garumā, lai apmierinātu tūristu vajadzības, pat tad, kad citi tūrisma tirgi piedzīvo svārstības.

CITI ŠOBRĪD LASA

Taču – nu šiem priekiem var pienākt gals, jo Turcijā viens no Ankaras jauno uzņēmēju asociācijas biedriem Mustafa Korkutata izteicies, ka šāda sistēma noved pie liela apjoma pārtikas izniekošanas, vēsta vietējais laikraksts Türkiye. Un kopumā Turcijas uzņēmēji pieļauj, ka nākotnē “viss iekļauts” viesnīcu varētu būt mazāk.

Saskaņā ar Korkutata teikto, visaptverošā un eksluzōivā sistēma ir pārvērtusies par “patērētāju terorismu”. Ik gadu aptuveni 1,4 miljardi dolāru vienkārši nonāk miskastē, jo vidēji no katra šķīvja tiek izmesti līdz 400 g pārtikas.

Viesnīcas un restorāni var veidot jaunu sadarbības shēmu, uzskata uzņēmējs. “Tūristus vakaros savāks no viesnīcas, vadās pa pilsētu centriem un pēc tam aizvedīs vakariņās restorānos, ar kuriem ir noslēgti līgumi. Pateicoties šai metodei, uzņēmēji varēs labāk nopelnīt un arī cenu ziņā efektīvāk konkurēt ar, piemēram, kaimiņvalsti Grieķiju,” viņš teica.

Trīs pakalpojumu līmeņi

Šī nav pirmā reize, kad tiek runāts par “viss iekļauts” atcelšanu. 2024. gada janvārī gan tika paziņots, ka pilnībā nemainīs formātu, bet ieviesīs trīs līmeņu sistēmu ar zemu, vidēju un augstu apkalpošanas līmeni. Tas ir balstīts uz viesnīcu klasēm: jo lielāki iestādes ienākumi, jo augstāks ir iespējamais viss iekļauts variants.

Tomēr jauninājumi Turcijas viesnīcu industrijā tik drīz neieviesīsies: “visam ir jābūt pareizi līdzsvarotam un procesie ir jāatkļūdo”.

Arī vietējā tūrisma nozare jūt lielu konkurenci, tāpēc, neskatoties uz pēdējos gados veikto atpūtas infrastruktūras atjaunošanu, viesnīcu īpašnieki un apsaimniekotāji baidās aiziet pārāk tālu no visaptverošā pakalpojumu klāsta samazināšanas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.