Patentmaksa jānosaka taksometram, nevis šoferim 0
Valdība otrdien atbalstīja iespēju ieviest avansa patentmaksu taksometru pārvadājumu nozarē.
Finanšu ministrijas piedāvājums ieviest avansa patentmaksu taksometru pārvadājumu nozarē 286 eiro apmērā ir “priecīga ziņa”, ņemot vērā, ka šis arī bija nozares priekšlikums, uzsvēra “BalticTaxi” pārstāvis Jānis Naglis.
Nozares pārstāvjiem nesen bijusi sanāksme, kurā piedalījušies Rūpniecības un tirdzniecības palātas kameras, Darba devēju konfederācijas un Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas pārstāvji, un vienbalsīgi visas trīs organizācijas atbalsta versiju, ka patentmaksa tiek noteikta taksometra auto, nevis personai.
Naglis norāda – ja vairāki vadītāji strādā, izmantojot vienu auto, var būt problēmas ar 286 eiro patentmaksu, jo varētu izrādīties, ka jāmaksā vairāk un darba devējam būtu jāmaksā papildu nodoklis par katru darbinieku. Tas būtu ļoti sarežģīti. Tas nozīmēšot, ka no taksometru nozares strādājošajiem tiktu izstumti nepilnu darba laiku strādājošie – studenti, policisti, ātrās palīdzības šoferi, skolotāji un bārmeņi.
Turpretim finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS) pamato tādā gadījumā, ja uzņēmumā tiek nodarbināti divi šoferi, tiek nodrošinātas minimālās sociālās iemaksas. “Mēs zinām, ka tā ir joma ar lielu ēnu ekonomikas īpatsvaru. Ja viens taksometra šoferis mēnesī saņem vidēji 66 eiro, mēs saprotam, ka netiek maksāti nodokļi,” teica ministre.
Šis ir viens no Finanšu ministrijas priekšlikumiem, gatavojot nākamā gada valsts budžetu un domājot, kā palielināt ieņēmumus.