Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: Edijs Pālens/LETA

Pašvaldības komentē jaunā ministra plānus par autobusu maršrutiem 0

Satiksmes ministrijas (SM) centieni mazināt sabiedriskā transporta maršrutu tīklu nozīmēs pakalpojuma pieejamības samazināšanu bez situācijas analīzes, komentējot iespējamās izmaiņas reģionālo autobusu dotēšanā, aģentūrai LETA pauda Tukuma novada domes priekšsēdētājs Ēriks Lukmans (“Tukuma pilsētai un novadam”).

Reklāma
Reklāma
Kārlis Streips: “No kurienes šis kretīns gūst pārliecību, ka viņam ir tiesības par to kaut ko spriest?”
Veselam
Stradiņa slimnīcā krīzes situācija – ar “ātrajiem” atvestie pacienti pie slimnīcas mašīnā spiesti gaidīt pat vairāk nekā 2 stundas 26
Kokteilis
6 zodiaka zīmes, kam nepiemīt ne mazākās līdera dotības 25
Lasīt citas ziņas

Novada domes vadītājs ir pārliecināts, ka SM ir nepieciešams noteikt objektīvus kritērijus, lai novērtētu sabiedriskā transporta – gan autobusu, gan dzelzceļa – pakalpojumu pieejamību iedzīvotājiem. Tāpat ir nepieciešams definēt minimālo sabiedriskā transporta pakalpojumu tīkla apjomu.

“Ministra paustais viedoklis un citi SM centieni mazināt maršrutu tīklu ir traktējami kā iespējamā pakalpojuma pieejamības samazināšana bez situācijas izvērtējuma un ekonomiskās analīzes,” pauda Lukmans, komentējot satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) pausto, ka valsts varētu pārtraukt dotēt autobusu maršrutus, kas kursē paralēli dzelzceļam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt Jelgavas pašvaldībā, komentējot ministra pausto, aģentūrai LETA atgādināja, ka starppilsētu pārvadājumi ir valsts funkcija. Pilsētu un Rīgu savieno gan vilcienu, gan autobusu satiksme, bet pašvaldība pašlaik nav izskatījusi iespēju finansēt starppilsētu sabiedriskā transporta reisus.

Iepriekš Linkaits sarunā ar aģentūru LETA norādīja, ka drīzumā beigsies līgumi esošajiem pārvadātājiem, tādējādi Autotransporta direkcijai būs jārīko konkurss par visu Latvijas maršrutu tīklu.

“Es ceru, ka to 2019.gada laikā izdosies noorganizēt pēc pilnīgi jauniem principiem. Līdzšinējais modelis, kurš tika iedibināts [kādreizējā satiksmes ministra Aināra] Šlesera laikā, paredzēja – jo mazāk ir pasažieru, jo valstij vairāk ir jāpiemaksā par pārvadājumiem,” pauda Linkaits.

Viņš skaidroja, ka jaunais modelis varētu paredzēt, ka būs maršruti, kurus valsts vairs nedotēs.

“Tie varētu būt maršruti, kuri ir paralēli dzelzceļam. Kā piemērus es varu minēt Rīga-Jūrmala, Rīga-Jelgava, varbūt arī Rīga-Ogre un tamlīdzīgi. Tādā veidā mēs varētu ietaupīt valsts līdzekļus,” stāstīja ministrs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.