Pasūtīju durvis par 409 eiro un paliku “bešā”! Populārs internetveikals piesaka maksātsnespēju, naudu pircēji neatgūst 0
Kārtējais populārais internetveikals bankrotējis – pieteikta maksātnespēja, un pircēji jūtas apkrāpti un vīlušies, jo prece, par ko samaksāts, nav piegādāta norādītajā laikā un naudu nav izdevies atgūt. Par internetveikalu “prof.lv” Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) jau saņēmis 17 sūdzības.
Kā sevi pasargāt, lai par samaksāto naudu saņemtu preci, kā pārliecināties, ka uzņēmums pildīs solījumus, un vai var atgūt naudu, ja uzņēmumam ir maksātnespēja – skaidroja Latvijas Televīzijas raidījums “4. studija”.
Tādēļ atcēlu pasūtījumu un lūdzu, lai man atgriež samaksāto naudu, un tad arī sākās problēmas,” saka pircējs Jurģis Briedis.
Pēc divām nedēļām Jurģis atkal rakstīja uzņēmumam, ka samaksāto naudu joprojām nav saņēmis. Veikals atbildēja: “Redzu, ka atmaksa ir sagatavota un iesniegta grāmatvedībā. Atvainojamies par radītajām neērtībām.”
“Pēc šīs atbildes pagāja vēl divas nedēļas, bet nauda tā arī netika atgriezta. Tāpēc rakstīju vēlreiz, šoreiz jau informējot, ka vērsīšos Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar sūdzību, un atkal saņēmu solījumu, ka drīz samaksātos 409 eiro saņemšu,” stāsta Jurģis.
Šoreiz uzņēmums norādījis, ka jau ir saņemta atbilde no grāmatvedības un līdz nedēļas beigām tiks izsūtīts e-pasts par naudas atmaksu. Taču solītais netika izpildīts.
Ta kā internetveikals bija gana populārs, pieviltie klienti sazinājās gan ar “4. studiju”, gan PTAC.
“Sūdzības pašlaik esam saņēmuši 17. Taču jāatzīst, ka, ja sākotnēji, saņemot sūdzības, tās bija dažas un daudzas ar mūsu iejaukšanos tika atrisinātas, un tādēļ mums nebija pamata domāt, ka tās būtu kaut kādas sistemātiskas vai ļaunprātīgas darbības,” norāda PTAC pārstāve Sanita Gertmane.
Uzņēmuma apgrozījums bijis liels, līdz ar to arī iepirkšanās – šķietami uzticama.
“Tas bija viens no iemesliem, kāpēc mēs uzticējāmies uzņēmumam, un faktiski šīs sūdzības… jā, tās nāca, bet uz tā visa uzņēmuma finanšu rādītāju fona, ka tas ir liels uzņēmums, tas nebija milzīgs sūdzību daudzums, tādēļ arī – jā, mums nebija faktiski pamata domāt, ka tas ir kaut kas ļaunprātīgs,” atzīst Gertmane.
Situācijā, kad uzņēmumam jau ir pieteikta šī maksātnespēja, vienīgais veids, kā cerēt atgūt naudu, esot vērsties pie šī administratora, un “pašlaik arī šis kreditoru pieteikšanās termiņš pie administratora vēl ir līdz 5. decembrim, tādēļ vēl ir laiks,” viņa norāda.
Maksātnespējas administratoram jāiesniedz visa informācija gan par veikto pasūtījumu, gan maksājumu, gan saraksti ar uzņēmumu, ja tāda ir.
“Ņemot vērā šo pilno priekšapmaksu, patērētāji biežāk cieš, un tas scenārijs ir tāds, ka internetveikals darbojas veiksmīgi un tad kaut kādu iemeslu dēļ ir kaut kādas grūtības – trūkst, iespējams, šo finanšu līdzekļu, apgrozāmo līdzekļu, un uzņēmējs cenšas, tas nav ļaunprātīgi parasti, bet cenšas to izlīdzināt – jā, turpinot pārdot ar domu arī piegādāt šo preci, bet vienā brīdī tas apgrozāmo līdzekļu trūkums un, iespējams, vēl kādu citu finanšu grūtību faktors tomēr nostrādā, un tur diemžēl nevar izvairīties no maksātnespējas,” skaidro Gertmane.
Uz jautājumu, ko PTAC var ieteikt, lai pircējs, iegādājoties preces internetveikalā, sevi pasargātu vai vismaz minimizētu riskus, iestādes pārstāve atbild, ka iepirkšanās internetā parasti ir saistīta ar pilnu priekšapmaksu, tādēļ parasti iesakot rūpīgi izvērtēt, kur pircējs iepērkas.
“Kaut vai paskatīties, piemēram, pārbaudīt tā paša Uzņēmumu reģistra datos, iespējams, tur jau ir būtiski parādi par nodokļu nenomaksu.