Arnis Salnājs
Arnis Salnājs
Foto – Timurs Subhankulovs

Pasts – nozare, kas mainās. Saruna ar A/S “Latvijas Pasts” valdes priekšsēdētāju Arni Salnāju 7

Par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” veikumu un nākotnes iecerēm AS “Lauku Avīze” valdes priekšsēdētājam Guntaram Kļavinskim un žurnālistam Uldim Graudiņam stāsta pas­ta valdes priekšsēdētājs ARNIS SALNĀJS.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Arnis Salnājs: – Pagājušajā gadā mūsu darbības pamatmērķis bija efektivitātes celšana. “Latvijas Pas­ta” nodaļu tīklu saglabājām, pārmaiņas skāra vien dažas nodaļas. Mums nav ieceru slēgt pasta nodaļas, vērtējam, kā tajās labāk sniegt pakalpojumus. Vissvarīgākais notikums mums pērn bija eiro ieviešana. Mūsu 302 nodaļas mainīja latus pret eiro. Bija jāapstrādā būtiski lielāks naudas daudzums, īstenojām papildu drošības pasākumus.

Atsauksmes par “Latvijas Pasta” veikumu eiro ieviešanā ir ļoti labas. Darbinieki bija sagatavoti valūtas maiņai un centās godprātīgi pildīt savus darba uzdevumus. Kopā ņemot, iepriekšējais bija veiksmīgs gads, sasniedzām nepilnus piecus procentus lielu apgrozījuma kāpumu. Protams, darbojāmies ar peļņu, paredzam, ka nopelnījām vienu miljonu eiro. Tas ir mazāk nekā gadu iepriekš, kad nopelnījām 4,5 miljonus. Iemesls ir veiktie uzlabojumi informāciju tehnoloģiju (IT) struktūrā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pārveidojām maksājumu pakalpojumu, ieviesām jaunu kases sistēmu. Patlaban turpinām sākto darbu IT sistēmas uzlabošanā. Šā darba mērķis ir aizvien ātrāk un precīzāk sniegt pakalpojumus klientiem. 2014. gada peļņa ir vērtējama kā ļoti laba. Pēdējie trīs gadi pastam ir stabilizācijas gadi. Salīdzināsim – banka saka, ka neatmaksājas uzturēt laukos desmit filiāles, mums ārpus Rīgas ir 520 filiāles, tāpēc ir pilnīgi skaidrs – visas nodaļas nevar būt peļņu nesošas. Mēs nodrošinām laukos savu klātesamību, nacionālo pārklājumu un pakalpojuma sniegšanu.

Šajā gadā sākām piedāvāt priekšapmaksas pakas pakalpojumu. Tā ir sūtīšanai apmaksāta aploksne, kuru uzreiz var nodot pastam sūtīšanai. Ja ir kas lielāks, kas nesatilpst šajā vēstulē, tad pasta nodaļā to bez rindas var atstāt operatoram.

– Kā pasts attīsta digitālos pakalpojumus?

– Savā ziņā esam tradicionālo pakalpojumu sniedzējs, to sniegšana ir jāturpina. Tāpat kā ir jāuztur nacionālais nodaļu tīkls. Kamēr nav konceptuālu labojumu likumos pārejai uz elektroniskajiem ziņojumiem, mums ir jāturpina piedāvāt tradicionālos pakalpojumus. Cits mūsu darbības lauks ir elektronisko pakalpojumu piedāvājums. Piemēram, ja cilvēks vēlas aicinājumu ierasties pasta nodaļā saņemt elektroniski, ar īsziņu, nevis pastkastītē. Ja viņš vēlas, ka mēs viņam ziņojam par sūtījumu pastkastītē, tas pats attiecas uz abonentu kastītēm.

Mums ir atsevišķi uzņēmumi, kas patlaban izmanto platformu “Mans pasts”. Vasarā pabeigsim uzlabojumus un noteikti laidīsim tautās. Tā būs vietne, kur mājās vai darbā, ja būsiet reģistrējies kā lietotājs, varēs apmaksāt pasta sūtījumu. Tātad izdrukāt apmaksas zīmi, uzlīmēt uz aploksnes un iedot sūtījumu pasta nodaļā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.