Pastnieki šogad piedzīvojuši jau 13 suņu uzbrukumus. Kas vēl apgrūtina pasta piegādi? 0
“Latvijas Pasta” adrešu reģistrā ir fiksēti 1,03 miljoni adrešu, un no tām gandrīz 78 000 adrešu korespondences saņēmēji nav parūpējušies par drošu sev pienākošo sūtījumu saņemšanu – tajās vispār nav izvietota pastkastīte vai arī tā ir bojāta, portālam “LA.lv” pastāstīja “Latvijas Pasta” pārstāvji.
Tādējādi pasta sūtījumu saņemšana ir apgrūtināta ne tikai šajās adresēs dzīvojošajiem, kam pēc sūtījumiem jādodas uz pasta nodaļu, bet tiek paildzināts kopējais piegādes process, pastniekiem fiksējot attiecīgo situāciju un nepiegādes iemeslus.
Sūtījumu laicīgu piegādi traucē arī saimnieku nepieskatīti suņi, kas apdraud pastnieku veselību.
“Latvijas Pastā” skaidroja, ka rudens ir laiks, kad pasta uzņēmumi visā pasaulē sāk gatavoties noslogotākajam darba periodam – gada nogalei, kad darba apjoms palielinās pilnīgi visiem pasta darbiniekiem. Pastnieki savā darbā ik dienas konstatē būtiskas problēmas, kas kavē korespondences piegādi klientiem.
Visbiežāk tās saistītas ar faktu, ka klienti nav izvietojuši pastkastītes sūtījumu saņemšanai vai arī pastkastītes ir neidentificējamas, tehniski bojātas, to izmērs neatbilst saņemamajiem sūtījumiem vai arī pastkastītes novietotas nepiemērotās un pastniekam grūti pieejamās vietās.
Pastkastīšu neatbilstība sūtījumu drošai saņemšanai sastopama gandrīz katra pastnieka apkalpes teritorijā, un šī problēma ir izplatīta galvenokārt pilsētās: gan daudzdzīvokļu mājās, gan pie privātmājām.
Taču arī reģionu klienti, kas dzīvo privātmājās un viensētās, ne vienmēr ir nodrošinājuši piemērotas pastkastītes sev adresēto sūtījumu saņemšanai.
“Latvijas Pasta” darbinieki problemātiskas pastkastītes vai pastkastīšu neesamību bieži konstatē dārzkopības kooperatīvajās saimniecībās, kā arī juridisko personu un pat valsts iestāžu ēkās.
Visvairāk faktu par pastkastīšu neatbilstību un neesamību tiek konstatēts Rīgas reģionā – Rīgā, Ādažos, Mārupē, Olainē, Piņķos, Salaspilī un Ulbrokā.
Tāpat šī problēma regulāri fiksēta arī citur Latvijā, visbiežāk Kurzemes reģionā – Grobiņā, Lapmežciemā, Liepājā un Ventspilī, Latgales reģionā – Ludzā, Rēzeknē un Rudzātos, Vidzemes reģionā – Cēsīs, Lēdurgā un Madonā, Zemgales reģionā – Elejā, Jelgavā, Jēkabpilī un Lielvārdē.
Rūpējoties par pasta sūtījumu veiksmīgu piegādi, “Latvijas Pasts” aicina visus klientus pievērst uzmanību sev piederošo pastkastīšu stāvoklim – lai tās nav bojātas, ir slēdzamas, lai uz tām ir skaidri saskatāma adrese, dzīvokļa numurs vai mājas nosaukums, uzvārds vai juridiskas personas nosaukums.
Tāpat svarīgi, lai pastkastīte atrodas pieejamā vietā un ir atbilstoša izmēra. Adresātiem, kuri savas pastkastītes nav novietojuši un noformējuši atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām, pasta pakalpojumu sniedzējam ir tiesības pasta sūtījumus nepiegādāt, bet izsniegt pēc pieprasījuma pasta nodaļā.
Ievērojams pasta sūtījumu piegādes apgrūtinājums ir brīvi klaiņojoši un saimnieku nepieskatīti suņi – tas nozīmē apdraudējumu ne vien pastnieka veselībai un darba pienākumu veikšanai, bet arī suņu saimnieku iespējai saņemt sev adresētos sūtījumus.
“Latvijas Pasta” pastniekiem 2017.gadā reģistrēti četri suņu uzbrukumi, bet šogad, 2018.gadā, – jau 13 uzbrukumi.
Būtiskākās kļūdas, kuras pieļauj četrkājaino draugu saimnieki, ir suņu piesiešana pārāk garā ķēdē, ļaujot aizsniegties līdz pastniekam, kurš pārvietojas ar divriteni.
Tāpat suņa atstāšana pagalmā ar pārāk zemu žogu, kam tas var brīvi tikt pāri, vai arī pastkastīte novietota tā, ka suns traucē vai neļauj ievietot korespondenci pastkastītē.
Nereti pastkastītes tiek piestiprinātas žoga iekšpusē, kamēr pagalmā uzturas nikns suns. Klienti mēdz uzskatīt, ka tieši viņa suns ir draudzīgs un nekādā gadījumā nekaitēs pastniekam, bet realitātē suns var būt ļoti agresīvs, ja pamana svešinieku savā teritorijā.
Rūpējoties par savu darbinieku veselību un spēju kvalitatīvi sniegt uzticētos darba pienākumus, “Latvijas Pasts” nepiegādā sūtījumus adresēs, kur pastniekus apdraud bīstami suņi un to īpašnieki ignorē lūgumus ierobežot suņu brīvību pasta sūtījumu piegādes laikā.
“Latvijas Pasts” aicina iedzīvotājus sakārtot savas pastkastītes un pieskatīt mājas sargus, lai būtu iespējams nodrošināt ātrus un kvalitatīvus pasta piegādes pakalpojumus. Uzņēmums saka lielu paldies visiem tiem iedzīvotājiem, kuri šādu iespēju pastniekiem nodrošina jau šobrīd.
“Latvijas Pasts” nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu.
Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus.
“Latvijas Pasts” ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums.