Pastāvēs kas pārmainīsies? Diversifikācija – Huawei ilgtermiņa panākumu atslēga 1
Stratēģija, kurā uzņēmums dala darbības fokusu vairākos virzienos, lai mazinātu vienas nozares neizbēgamo risku un palielinātu stabilitāti slēpjas zem vārda “diversifikācija”. Tā Ķīnas tehnoloģiju koncerns pirms pāris gadiem daudz intensīvāk sāka attīstīt dažādu produktu un pakalpojumu izstrādi un ražošanu, dažādu tirgu apgūšanu un dažādu jaunu tehnoloģiju izmantošanu, inovāciju iedzīvināšanu uzņēmuma ikdienā.
Šis, teju Raiņa motīvs – pastāvēs, kas pārvērtīsies atbalsojās Huawei pēc kādas pēcpusdienas, kad uzņēmuma vadošie darbinieki saņēma e-pastu no koncerna dibinātāja, uzņēmuma idejas ilgstošā iedzīvinātāja un vadītāja Rena Žengfeja ( Mr. Ren Zhengfei ).
Tehnoloģiju koncerna vizonārs paredzēja nepieciešamību pēc straujām pārmaiņām un iezīmēja arī nepieciešamību Huawei kļūt savā veidā par “pašpietiekamu” uzņēmumu, kas spētu stāties pretī kā globālā tirgus turbulencēm, tā arī t.s. mikročipu izaicinājumam – faktam, ka augstākā līmeņa mikročipus pašlaik spēj saražot pārlieku mazs skaits uzņēmumu un tie, būtībā nosaka tirgus prioritātes. Tātad – nevis inovācijas nosaka kurp virzīsies tirgus, bet komponenšu ražotājs apstiprina, ka tam ērtākais būs konkrētais attīstības virziens.
Diversifikācija ļauj uzņēmumam izmantot dažādas iespējas, piemēram, jaunos tirgos un ar jauniem produktiem, un tādējādi var palielināt peļņu un izaugsmi. Huawei, par spīti zaudējumiem tirgus daļā, kas skāra tieši viedierīces, ar atrāvienu spējuši palielināt savu klātbūtni citos informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju koncerna sektoros – mājas elektrotehnikas, valkājamo tehnoloģiju, programmnodrošinājuma, mākoņošanas pakalpojumu un mākslīgā intelekta rīku izveidē un attīstībā Huawei spējuši paveikt teju neiespējamus progresa soļus. Uzņēmums sācis aktīvi apgūt jaunus tirgus elektromobilitātē un ūdens un saules enerģijas sistēmu pārvaldībā. Diversifikācija ir kļuvusi par daļu no uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijas un tiek veikta pārdomāti un visaptveroši, lai nodrošinātu, ka tā ir noderīga un efektīva.
Pats Huawei dibinātājs ir izglītības un inovāciju patrons – reiz kādā no intervijām viņš bija paudis, ka katram no jauniešiem, kurš dzīvo ārpus lielpilsētām, jāsniedz iespēja iegūt maģistra grādu un tikai tad, pie pilnvērtīgas jauno, nākotnes inovatoru bāzes valstu ekonomika spēs augt un atrast jaunus darbības laukus arī nākamo 30 -50 gadu dimensijā. Šķiet, ka šāda – ilgtermiņa stratēģija arī ir paša Huawei pamatos, kas – atgādināšu, ir dibināts 1987.gadā..
LA lasītāji jau daudzkārt varējuši iepazīties ar jaunumiem par inovāciju sadarbību akadēmiskajā vidē. Huawei spējis ieguldīt simtiem miljonu eiro, lai attīstītu sadarbību ar simtiem inovāciju centru un simtiem universitāšu. Šīs sadarbības pamatos ir vēlme radīt ne vien jaunus komerciāli veiksmīgus risinājumus telekomunikāciju tirgum, bet kopt inovāciju vidi – atbalstot zinātniekus, atbalstot un stiprinot jaunuzņēmumu garu, kas balsta savas idejas ilgtermiņa risinājumos.
Šis “atvērtās inovācijas” modelis balstās uz sadarbību un sasaisti ar daudziem akadēmiskiem partneriem neskaitāmās valstīs. Tas, pateicoties Huawei, tuvina atsevišķu institūciju īpašās un konkurētspējīgās priekšrocības un pēc tam rada ilgstošas, ilgtermiņa partnerības, kas ievieš jauninājumus un palīdz iekļaut galarezultātā tapušos produktus kā privāto uzņēmumu tā arī valsts rūpniecības un ražošanas struktūrā.
Vairāku gadu garumā tieši Huawei guvis Eiropas institūciju atzinību, kā inovāciju atbalstītājs, kā izcils darba devējs Eiropā un arī, vel nesen kā viens no labākajiem tehnoloģiju uzņēmumiem, kas īsteno kvalitātes vadības sistēmas sava darba organizācijā, saņēma Eiropas kvalitātes vadības asociācijas galveno balsu par sasniegumiem 2022.gadā.
Redzot ne tikai plašo tehnoloģisko diversifikāciju, bet arī Huawei iesaisti daudzos ekoprojektos, vides saudzēšanas un zaļa biznesa veidošanas iniciatīvās, bija iespēja jautāt Huawei par mērķiem, kādēļ uzņēmums iesaistās šādos projektos.
Atbilde bija pavisam vienkārša – Huawei globālā uzņēmuma spēja izstrādāt tehnoloģiskus risinājumus šķietami lokālu projektu ietvarā patiesībā ir devums šo mazo komūnu cilvēkiem – viņiem tiek dāvināta zaļa un ilgtspējīgā tehnoloģija un risinājums, kur tālāk mērogot kaimiņu ciemā, kaimiņu ezerā un upē. Tā piemēram pasaulslavenais Atlantijas laša glābšanas modelis, kas Huawei bija lielisks veids, kā trenēt savu speciālistu un inovatoru spēju vienā risinājumā integrēt un apvienot uzņēmuma mašīnredzes rīku, mākslīgā intelekta, mākoņošanas un praktiskās inženierprasmes būvējot “lašu ceļu” šobrīd ir metode, kuru katra Norvēgijas komūna var pārņemt kopēt un replicēt – lai atveseļotu savas apkaimes upju ekosistēmas – un tā kā tas ir Huawei ziedojums, Atlantijas laša glābšana ir nu jau brīvpieejas inovācija katram.
Kā pierādījis Ķīnas tehnoloģiju koncerns – inovāciju partnerības var ietvert dažādus veidus, piemēram, pētniecības un attīstības projektus, tehnoloģiju licencēšanu, dažādus sadarbības veidus un tā tālāk. Inovāciju partnerības var radīt priekšrocības abām pusēm, veicinot zināšanu apmaiņu – šādas inovāciju partnerības ļauj jau pieminētajai akadēmiskajai videi izmantot komersantu pieredzi un zināšanas, bet komersantiem – izmantot akadēmiskās vides zināšanas un pētniecības rezultātus.
2022 gadā vēl būtiskāka kļuvusi resursu un prasmju apvienošana un Huawei dibinātās esošās un arīdzan jaunās inovāciju partnerības ļauj apvienot dažādus resursus un prasmes, lai radītu jaunas idejas un inovācijas, jaunus produktus un pakalpojumus un visbeidzot – komerciālas iespējas, piemēram, licencējot tehnoloģijas un tā veidojot jaunas uzņēmējdarbības iespējas.
Lai arī dažādi šķēršļi un ierobežojumi nav ļāvuši Eiropā līdz galam iepazīt 5G jaudu, kuru sniedz Huawei izstrādātās tehnoloģijas un iekārtas – ir ievērojams telekomunikāciju sektors, kura potenciāls varētu tikt atklāts jau nākamgad – t.s. privātie 5G tīkli un šeit Huawei ir spēcīgas iestrādes jau tagad, kā veidojot fokusētus risinājumus lieliem loģistikas parkiem, transporta mezgliem un pat pazemes raktuvēm, tā arī nodrošinot no ārējas iedarbības pasargātus tīklus akadēmiskajai videi – universitāšu pilsētiņām.
Privātie 5G tīkli parasti piedāvā augstākas jaudas un ātruma iespējas, salīdzinot ar parastajiem publiskajiem tīkliem, un tādējādi var nodrošināt labāku sakaru kvalitāti. Šādi 5G tīkli parasti var nodrošināt ātrāku piekļuvi sakaru pakalpojumiem, jo tie nav tieši atkarīgi no parastajiem publiskajiem tīkliem.
Vēl viena no Rena Žengfeja iecerēm, kas šogad tika realizēta ir uzņēmuma intelektuālā īpašuma komandas pūliņi, lai pārvērstu Huawei plašo patentu kopumu tiešos ieņēmumos, izmantojot “saprātīgu cenu” un “radīt atbilstošu atdevi” no uzņēmuma ieguldījumiem pētniecībā un attīstībā. Huawei pašlaik ir viens no lielākajiem patentēto tehnoloģiju īpašniekiem pasaulē – ik gadu reģistrējot ne mazāk kā 400 dažādus patentus un pagājušajā gadā kāpinot šo skaitli par 50%. Diversifikācijas stratēģijas paredz, ka Huawei veic arī uzņēmumu iegādi, kam pieder jau iegūti patenti, tā iegūstot ne tikai pašu patentu, bet arī inovatoru komandu, kura, pat ja nespēs radīt nākamo izcilo risinājumu, spēs mainīt savu kolēģu domāšanas fokusu uz praktisko inovāciju, kuru iedzīvināt, lai jaunajā gadā informācijas un telekomunikāciju sektors taptu par vēl radošāku un vēl jaudīgāku darba vidi.