Pašiem lētāk, bet domā arī par citiem 0
Konstantīns, rīdzinieks: “Mani personīgi jaunās cenas iepriecina, jo jau gadu esmu Rīgā deklarējies. Bet salīdzinājumā ar pārējiem tas šķiet negodīgi. Transports viens, bet cena atšķiras – tas taču ir dīvaini. Mans kolēģis, piemēram, Rīgā īrē dzīvokli, bet deklarējies šeit nav, tāpēc par gaidāmajām pārmaiņām ļoti pārdzīvo. Ja parēķina, cik viņam nāksies pārmaksāt mēnesī – iznāk iespaidīga summa. Vēl jo trakāk, ja diendienā sanāk braukt vismaz ar diviem transportlīdzekļiem. Pats tāpēc esmu gatavs gaidīt rindā, lai saņemtu atlaidi.”
Valentīna Bondarenko, rīdziniece: “Esmu ļoti priecīga par izdevīgajiem nosacījumiem. Objektīvi raugoties, protams, uzskatu, ka tas nav pareizi – dubulta cena kādam tikai tāpēc, ka nav rīdzinieks, tas nav labi. Taču tik un tā esmu apmierināta, ka mums braukšana būs lētāka, jo tagad jāpriecājas par katru lieku santīmu. Man izdevās telefoniski pierakstīties iepriekš uz vizīti “Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanās centrā, tāpēc arī no rindām veiksmīgi izvairījos un rīdzinieka karte jau kabatā.”
Guntis, rīdzinieks: “Mani jaunā kārtība apmierina, bet manus radus, kas nav rīdzinieki, gan ne. Viņi būs sliktākā situācijā, bet nāksies vien iztikt. Kā nu ir gadījies tai dzīvē, tā ir. Vispār jau tas nav sevišķi pareizi. Cilvēkiem šā vai tā uz Rīgu jābraukā no visas Latvijas. Te ir galvaspilsēta, kur ir slimnīcas, valsts iestādes utt. Pagaidām šķiet, ka nekādiem īpašiem sarežģījumiem, lai tiktu pie rīdzinieka kartes, nevajadzētu būt. Rindas drusku būs, bet tas nav tas trakākais.”
Jānis Matulis, ogrēnietis, deklarējies Rīgā: “Man tas personīgi ir izdevīgi, jo, lai gan faktiski dzīvoju ārpus galvaspilsētas, pierakstīts tajā esmu. Man izdevīgi, bet pilnīgi noteikti nav godīgi, ka vieni maksā dārgāk, bet otri – lētāk. Turklāt tie, kuri dzīvo novados un nereti pelna mazāk, atkal paliek zaudētājos. Sociālā taisnīguma princips šeit pilnīgi atkrīt. Rīdzinieki tagad ir nostādīti privileģētākā situācijā, un skaidrs, ka tas radīs problēmas divu sabiedrības pušu starpā. Vēl šodien, braucot vilcienā, dzirdēju sarunu, kurā ārpus Rīgas dzīvojošie pauda lielu neapmierinātību par šo un gatavību meklēt veidus, kā pieprasīt savu labumu no rīdziniekiem, piemēram, par svaigo gaisu. Veidojas sašķeltība. Par šo jautājumu jālemj valdības līmenī. Ir jāvienojas par finansiālās pārdales principiem.”
Irina Morozova, rīdziniece: “Rīdziniekiem tas ir labi. Nevaru teikt, ka ārkārtīgi par jaunajām cenām priecājos, bet par sliktu ietaupījums, protams, nenāk. Man šķiet, ka vajag kaut kādā veidā atrast risinājumu un piemērot atlaides arī tiem, kas pastāvīgi Rīgā strādā. Pati zinu cilvēkus, kas katru dienu brauc uz darbu Rīgā no Olaines, Jūrmalas, Siguldas un citiem novadiem. Rīgas vadībai jāņem vērā, ka šie cilvēki ir saistīti ar galvaspilsētu. Iepriekš pierakstoties pa telefonu uz vizīti, saņemt rīdzinieka karti nav tik problemātiski. Pēc aptuveni trim nedēļām varēju doties uz “Rīgas satiksmi” konkrēti norunātajā laikā. Par šo iespēju uzzināju internetā.”
Fakti
* No 1. janvāra sabiedriskā transporta biļetes cena Rīgā tiks palielināta no 50 līdz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro. Taču rīdzinieki līdz 75 gadu vecumam, kas saņēmuši rīdzinieka karti, varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro.
* Rīdzinieka kartei pieteikušies jau apmēram 80 000 iedzīvotāju. Aptuveni puse pieprasīto karšu jau izgatavotas.