VIDEO: “Pasažieru vilciens” nosauc jauno vilcienu konkursa uzvarētāju. Kopējā līgumcena – 241,888 miljoni eiro 0
Atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, AS “Pasažieru vilciens” izlēmis iegādāties vilcienus no Čehijas ražotāja “Škoda Vagonka”, piektdien žurnālistiem sacīja “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Grigulis skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo “Pasažieru vilciens” ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena.
Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija “Škoda Vagonka”. Neviens no pretendentiem pārvērtēšanas laikā nedrīkstēja mainīt piedāvājumus.
Viņš atzīmēja, ka iepriekšējā iepirkuma uzvarētāja Spānijas uzņēmuma “Patentes Talgo S.L.” (“Talgo”) piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā “Škoda Vagonka” bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.
Šo pasažieru vilciena iepirkumu komisijas lēmumu pretendenti vēl var pārsūdzēt desmit plus vienas darbadienas laikā.
Iepirkuma uzvarētāja “Škoda Vagonka” galvenā priekšrocība ir lētākas tieši uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas, uzsvēra Grigulis.
Kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem 5 gadiem, kā arī personāla apmācība.
AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Grigulis norādīja, ka visi pretendenti ir ļoti pieredzējuši un visi uzskatāmi par nozares līderiem vilcienu ražošanā.
“Pasažieru vilciens” arī atgādina, ka jauno elektrovilcienu iegāde ievērojami mainīs uzņēmuma iespējas pasažieru apkalpošanā un uzlabos servisa kvalitāti.
Būtiskākais uzlabojums pasažieriem salīdzinājumā ar pašlaik lietošanā esošajiem vilcieniem būs viena līmeņa iekāpšana vilcienos.
Tāpat jaunajos elektrovilcienos būs pieejama klimata kontrole, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības.
Vilcieni būs aprīkoti ar video un audio informēšanas, kā arī biļešu pašvalidācijas iekārtām. Šiem elektrovilcieniem būs ievērojami platākas durvis, lai nodrošinātu ātru pasažieru apmaiņu, kas nozīmē arī īsāku vilcienu stāvēšanas laiku pieturvietās.
Ir paredzēta arī tāda papildu ērtība pasažieriem kā iespēja brauciena laikā uzlādēt savas viedierīces.
Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos vilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Iepirkuma procesa ietvaros ir paredzēts, ka AS “Pasažieru vilciens” 32 jaunie elektrovilcieni tiks piegādāti pakāpeniski, sākot no 2020. gada beigām līdz 2023. gadam.
Iepriekš “Pasažieru vilciens” par uzvarētāju atzina Spānijas uzņēmumu “Patentes Talgo S.L.” (“Talgo”), taču Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedza slēgt līgumu.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) un “Škoda Vagonka”.
“Pasažieru vilciens” par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina “Talgo”, kura piedāvātā līgumcena bija 225 303 262 eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki – “Škoda Vagonka” un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.
IUB lēmums paredzēja aizliegt “Pasažieru vilcienam” slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā “Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība” noteikto uzvarētāju un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem.
“Pasažieru vilcienam” tika uzdots novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus, un atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam pieņemt lēmumu, nosūtot paziņojumu IUB un visiem pretendentiem, vienlaicīgi nosūtīt IUB visu informāciju attiecībā uz lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.
Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un “Stadler”, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču “Stadler” ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts.
Otrajā iepirkumā piedalījās “Hyundai Rotem” un “Stadler”.
Labākās cenas piedāvājumu iesniedza “Hyundai”, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no “Stadler” nav finansējuma, un “Pasažieru vilciens” līgumu nenoslēdza.
“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.