Jauno elektrovilcienu "Vivi" pārvadājumu uzsākšanas svinīgais pasākums, 15.12.2023

“Pasažieru vilciens” līdz martam samazinās izpildāmo reisu skaitu jauno Čehijas elektrovilcienu problēmu dēļ 51

AS “Pasažieru vilciens” (PV) līdz 2024.gada 4.martam samazinās izpildāmo reisu skaitu par 2% jeb par septiņiem reisiem dienā, aģentūrai LETA pavēstīja kompānijas pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

PV skaidro, ka reisu samazināšana dos laiku Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” nodrošināt tādu jauno elektrovilcienu tehnisko stāvokli, lai PV varētu tos atgriezt satiksmē, mazinot riskus pasažieriem. Kopumā vidēji dienā Latvijā tiek izpildīti 320 reisu.

Kompānijā norāda, ka tiks atcelti četri reisi Tukuma virzienā un trīs reisi Skultes virzienā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tostarp Tukuma virzienā katru dienu atcelti reisi Rīga (plkst.20.54)-Sloka (plkst.21.44) un Sloka (plkst.22.18)-Rīga (plkst.23.08), bet darba dienās atcelti reisi Rīga (plkst.18.24)-Dubulti (plkst.18.59) un Dubulti (plkst.19.18)-Rīga (plkst.19.53).

Savukārt Skultes virzienā darba dienās atcelti reisi Saulkrasti (plkst.5.29)-Rīga (plkst.6.29), Rīga (plkst.6.43)-Saulkrasti (plkst.7.43) un Saulkrasti (plkst.8.39)-Rīga (plkst.9.39).

Vienlaikus PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda, ka reisu izpildi varēs atsākt ātrāk, ja “Škoda Vagonka” spēs nodrošināt vilcienu uzticamu darbību laicīgāk.

“Izvēloties, kurus reisus atcelt, raugāmies, kur ir mazāka pasažieru plūsma vai ir salīdzinoši tuva alternatīva citam vilciena reisam. Sadarbojoties dodam laiku ražotājam novērst problēmas, kā arī gaidām, ka “Škoda Vagonka” nodrošinās līdzi braucošos speciālistus, lai novērstu situācijas, kad vilciens varētu pilnībā apstāties reisa izpildes laikā,” min Grigulis.

Ja pasažieri jau ir iegādājušies biļetes šiem reisiem, tās var izmantot citos reisos, norāda PV.

Vienlaikus PV skaidro, ka atgriezt vecos vilcienus līnijās šobrīd nav efektīvi un ekonomiski pamatoti, jo tiem ir beidzies oficiālais ekspluatācijas termiņš un investīcijas tā pagarināšanā ir nesamērīgas.

LETA jau vēstīja, ka 2023.gada 15.decembrī PV sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā. Taču vilcieniem tiek konstatēti dažādi tehniski bojājumi, tostarp vismaz divos gadījumos jaunajiem elektrovilcieniem stacijā ir izlādējusies baterija, neļaujot pacelt pantogrāfu.

Reklāma
Reklāma

PV pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV bija 100% “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.