“Pasažieru vilciens” dalās ar instrukciju, kā rīkoties, ja vilcieni kavējas vai apstājas – katram tikšot atrasta piemērotākā alternatīva 105
AS “Pasažieru vilciens” (PV) konduktori-kontrolieri ir instruēti rīcībai ārkārtas gadījumā, kad vilcieni kavējas vai apstājas, aģentūrai LETA skaidroja PV pārstāvji.
PV norāda, ka gadījumos, kad vilciena pasažierim ir ārkārtas situācija, kurā konduktora kontroliera piedāvātais kopējais risinājums neder un ir nepieciešama palīdzība, PV aicina uzreiz doties pie konduktora kontroliera un informēt par situāciju, lai atrastu piemērotāko alternatīvu.
“Piemēram, ja šādā situācijā nonāks skolēns, kuram nebūs pieejami līdzekļi, lai apmaksātu taksometru, par tā izsaukšanu parūpēsies konduktors kontrolieris, tāpēc lūgums vecākiem pārrunāt ar bērniem rīcību vilciena ilgstošas apstāšanās gadījumā,” skaidro PV.
Vienlaikus PV norāda, ka apstākļos, kad nav pieejams cits vilciena reiss vai tas jāgaida pārāk ilgi, PV aicina pasažierus izvēlēties alternatīva transporta – autobusa, mikroautobusa, taksometra, koplietošanas automašīnas – iespējas, pēc tam tiešo zaudējumu atlīdzības saņemšanai iesniedzot vilciena biļeti un citus dokumentus, kas pamato prasītās atlīdzības apjomu.
Tāpat PV atgādina, ka informāciju par izmaiņām vilcienu kustības grafikā pasažieri var uzzināt PV mobilajā lietotnē “Vivi Latvija”, kā arī PV mājaslapā “vivi.lv”, piebilstot, ka kontrolieri ir instruēti sniegt informāciju par notiekošo.
LETA jau rakstīja, ka vilcienu pasažieriem ir tiesības pieprasīt zaudējumu kompensāciju, ja vilciena pienākšana vai atiešana kavējas vai reiss tiek atcelts. Tāpat kompānijā uzsvēra, ka zaudējumu atlīdzības saņemšanai ir jāsaglabā vilciena biļeti un citus dokumentus, kas pamato prasītās atlīdzības apmēru.
Tiešo zaudējumu atgūšanai pasažieris var rīkoties vairākos veidos – iesniegt pieteikumu elektroniski PV mājaslapā “vivi.lv”, klātienē PV Klientu apkalpošanas centrā Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā vai atstāt iesniegumu un nepieciešamos dokumentus kādā no PV kasēm, ja tās tajā brīdī ir atvērtas. Tāpat pieteikumu iespējams nosūtīt pa pastu.
Vienlaikus PV informē, ja kavētā vai atceltā vilciena reisa dēļ ir radušies papildu tēriņi, nevis tikai vilciena biļete, tad iesniegumā jāpievieno īss situācijas apraksts un citu zaudējumus pamatojošu dokumentu, piemēram, taksometra čeku vai cita transportlīdzekļa biļeti.
Visus iesniegumus atbilstoši normatīviem un iekšējām procedūrām PV izskata un izvērtē individuāli iespējami ātrāk, taču ne ilgāk kā 14 dienu laikā. Vienlaikus sarežģītos gadījumos iesniegumu izskatīšanas termiņu var pagarināt līdz 30 dienām no to saņemšanas brīža.
Atmaksājums un kompensēšana notiek atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtību.
Jau ziņots, ka PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” bija 100% “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.