“Pasažieru vilcienam” vēl tiek dots laiks pārkāpumu novēršanai jauno vilcienu iepirkumā 0
Iepirkumu uzraudzības birojs līdz 22.maijam pagarinājis termiņu, kurā AS “Pasažieru vilciens” jānovērš elektrovilcienu iepirkumā konstatētie pārkāpumi un atkārtoti jāizvērtē pretendenti, aģentūrai LETA pastāstīja “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
“Svarīgi, protams, ir pēc iespējas agrāk iegādāties jaunus elektrovilcienus, tomēr tik pat būtiski ir izpildīt Iepirkumu uzraudzības biroja prasības un sakārtot visu padziļināti,” pauda Grigulis.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka iepirkumā par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – Spānijas uzņēmums “Patentes Talgo S.L.” (“Talgo”), Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) un Čehijas kompānija “Škoda Vagonka”.
Sākotnēji “Pasažieru vilciens” par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina “Talgo”, kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro.
Izskatot sūdzības, Iepirkumu uzraudzības birojs aizliedza “Pasažieru vilcienam” slēgt līgumu ar “Talgo” par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, “Pasažieru vilciens” nolēma iegādāties vilcienus no “Škoda Vagonka”, kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.
Iepirkuma konkursā uzvarētājs tika mainīts, jo “Pasažieru vilciens” ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena.
Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija “Škoda Vagonka”. “Talgo” piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā “Škoda Vagonka” bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.
Izskatot sūdzību, Iepirkumu uzraudzības birojs 2019.gada marta beigās aizliedza “Pasažieru vilcienam” slēgt iepirkuma līgumu ar “Škoda Vagonka” un uzdeva atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.
Tāpat Iepirkumu uzraudzības birojs uzdeva “Pasažieru vilcienam” 20 darbadienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus.
“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.