“Pasažieru vilcienam” tomēr aizliedz pirkt jaunos vilcienus no “Škoda Vagonka” 0
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS “Pasažieru vilciens” slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu “Škoda Vagonka” par elektrovilcienu piegādi, liecina IUB publicētā informācija.
Izvērtējot “Talgo” iesniegumu IUB nolēmis aizliegt “Pasažieru vilcienam” slēgt iepirkuma līgumu ar “Škoda Vagonka” un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.
Tāpat IUB uzdevis “Pasažieru vilcienam” 20 darbadienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus.
IUB Iesniegumu izskatīšanas komisijas lēmumā norādīts, ka “Talgo” iesniegumā iebildis pret “Škoda Vagonka” iesniegto elektroenerģijas patēriņu.
Par pamatotu IUB atzinusi “Talgo” iesnieguma daļu, kas apšauba vai iekārtas, kas “Škoda Vagonka” piedāvājumā paredzētas elektroenerģijas patēriņa samazināšanai, vispār ir iekļautas attiecīgi piedāvātajā elektrovilcienā, un vai informācija par enerģijas patēriņa samazinājuma apmēru ir pamatota.
Tāpat “Talgo” iesniegumā norādījis, ka “Škoda” piedāvātās elektrovilcienu uzturēšanas izmaksas ir nepamatoti zemas un apšaubījis neplānotu remontu iekļaušanu šajās izmaksās. Izanalizējot iesaistīto pušu viedokli, šos pārmetumus IUB atzinis par pamatotiem.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) un “Škoda Vagonka”.
Izskatot sūdzības, IUB aizliedza “Pasažieru vilcienam” slēgt līgumu ar “Talgo” par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, “Pasažieru vilciens” nolēma iegādāties vilcienus no “Škoda Vagonka”, kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.
Kompānijas vadība skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo “Pasažieru vilciens” ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena.
“Talgo” iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Turklāt par IUB lēmumu likt “Pasažieru vilcienam” pārvērtēt elektrovilciena iepirkuma konkursa rezultātus “Talgo” iesniedza prasību arī tiesā, tomēr Administratīvā tiesa atteicās pieņemt “Talgo” sūdzību.
“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.