“Pasažieru vilciena” elektrovilcienu nomas konkursā trīs piedāvājumi 0
AS “Pasažieru vilciens” pērn novembrī izsludinātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem iesniegti trīs piedāvājumi. Par to pēc pretendentu piedāvājumu atvēršanas informēja kompānijā.
Piedāvājumu iesniedzis Šveices uzņēmums “Stadler Bussnang AG”, Polijas uzņēmums “Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA” un Korejas uzņēmums “Hyundai Rotem Company”.
Iesniegtajos piedāvājumos vienas vienības mēneša maksas vidējā nomas ir no 35 078,74 eiro līdz 50 817,00 eiro, bet vienas vienības remontu izmaksas uz 1000 kilometriem ir no 287,84 eiro līdz 559 eiro. Vilcienu piegādes termiņi no 18 līdz 28 mēnešiem.
Piedāvājumus plānots izvērtēt līdz šī gada aprīļa beigām. Līgumu ar konkursa uzvarētāju par jauno vilcienu piegādi paredzēts noslēgt šā gada maijā, kad būs saņemta atļauja no Iepirkumu uzraudzības biroja.
“Iepirkums par jauno vilcienu nomu ir viens no lielākajiem un svarīgākajiem iepirkumiem “Pasažieru vilciena” pastāvēšanas vēsturē, un tas ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā,” klāsta PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis, paužot pārliecību, ka pēc diviem gadiem vilcienu satiksme Latvijas iedzīvotājiem būs modernākais, ātrākais un ekonomiskākais pārvietošanās veids.
PV nodrošinājis iepirkuma procesā atklātumu, piegādātāju brīvu konkurenci, vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi, paziņojumā norāda PV.
Jau vēstīts, ka nemierā ar konkursa norisi ir Spānijas uzņēmums “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF), kas Eiropas Komisijā (EK) iesniedzis sūdzību.
“Sūdzība ir iesniegta sakarā ar to, ka PV mazāk nekā 30 dienas pirms piedāvājumu iesniegšanas termiņa ir izsludinājis būtiskus grozījumus konkursa nolikumā. Šie grozījumi maina gan darījuma finansēšanas struktūru, gan atbildības sadalījumu,” biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja CAF pārstāvis zvērināts advokāts Ivo Klotiņš.
Konkursu par elektrovilcienu nomu PV izsludināja pēc tam, kad izgāzās iepriekšējais konkurss par vairāku desmitu elektrovilcienu iegādi. Lai arī konkursā uzvarēja CAF, Latvijas valdība un spāņu kompānija nespēja vienoties par līguma grozījumiem. Tie bija nepieciešami, lai Latvija varētu saņemt Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu vērienīgajam vilcienu iepirkumam.