Foto – LETA

Pasažieru pārvadātāji 5.jūlijā plāno streiku 0

Pasažieru pārvadātāji rīkos streiku 5.jūlijā, ja valdība 12.jūnija sēdē nepieņems nepieciešamos lēmumus par zaudējumu kompensēšanu pārvadātājiem, biznesa portālu “Nozare.lv” pēc Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) valdes sēdes informēja asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

Viņš skaidroja, ka jau 12.jūnijā sabiedriskais transports kursēs ar melnām lentēm un šajā akcijā piedalīsies ne tikai strappilsētu un reģionālie pārvadātāji, bet, visticamāk, arī pilsētu sabiedriskais transports.

Savukārt 20.jūnijā notikšot LPPA preses konference, kurā tad attiecīgi informēšot par streika uzsākšanu, ja valdības lēmumi neapmierinās uzņēmējus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Salkazanovs uzsvēra, ka tiek gaidīta arī atbildes vēstule no premjera Valda Dombrovska (V).

Kā ziņots, šodien LPPA valdes sēdē tika lemts par turpmāko pasažieru pārvadātāju rīcību – rīkot streiku vai nē.

“Būs karstas diskusijas, jo pēc būtības vienīgā skaidrība ir par 2011.gada nesegtajiem zaudējumiem starppilsētu un pilsētu pārvadājumos, kur valdība akceptēja 1,1 miljona latu piešķiršanu no neparedzētiem līdzekļiem,” iepriekš uzsvēra LPPA direktors Ivo Ošenieks.

Saistībā ar reģionālo vietējo pārvadājumu zaudējumu segšanu pārvadātāji esot kā ķīlnieki, kuriem uz sava rēķina ir jāpilda valsts pasūtījums sabiedriskā transporta nodrošināšanā, kamēr atbildīgajās institūcijās tiek novilcināti lēmumi, kas ir jāpieņem nekavējoties, sacīja LPPA direktors.

Kā ziņots, 15.maijā LPPA iesniedza valdībai prasības, kuras skar pasažieru pārvadājumu finansēšanu.

Kā biznesa portālam “Nozare.lv” skaidroja Ošenieks, valdībai ir jāpieņem lēmumi par pārvadātāju finanšu stabilizāciju un jāmaina naudas finanšu plūsma. Tas nozīmē, ka līdzekļi, kas bija paredzēti gada beigām, ir jānovirza pirmā ceturkšņa pārvadātāju zaudējumu segšanai.

Tāpat līdz 1.augustam Satiksmes ministrijai (SM) esot jāiesniedz pieprasījumus Ministru kabinetam par papildu līdzekļu 8,2 miljonu latu apmērā piešķiršanu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, lai varētu nosegt pērnā gada valsts neatmaksātās zaudējumu kompensācijas un varētu segt šā gada zaudējumus.

Reklāma
Reklāma

LPPA izvirzīja vēl citas prasības.

Kā ziņots, SM uzskata, ka plānotie fiskālie pasākumi ir pietiekami, lai šajā un nākamajā gadā sabiedriskā transporta pārvadājumi tiktu pietiekami nodrošināti. Svarīga ir pašvaldību un pārvadātāju izpratne par situāciju, kā arī vēlme kopā ar valsti rast risinājumus un strādāt pie pasažieru pārvadājumu optimizācijas pasākumiem, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja SM pārstāvis Rolands Rumba.

10.maijā SM valsts sekretārs Anrijs Matīss, tiekoties ar LPPA pārstāvjiem, atzina, ka valsts budžeta konsolidācijas dēļ dotāciju apjoms pasažieru pārvadātājiem šajā gadā samazināts par pieciem miljoniem latu, tomēr SM visu pagājušo gadu un arī šogad intensīvi strādājusi, lai ar Latvijas Pašvaldību savienību un pārvadātājiem īstenotu iepriekš pārspriestos pasākumus, kuri vērsti uz pārvadājumu izmaksu samazināšanu un maršruta tīklu reisu optimizāciju.

Šogad kopējais dotācijas apjoms sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, salīdzinot ar 2011.gadu, ir samazināts par pieciem miljoniem latu jeb 10%.

Pēdējo četru gadu laikā finansējums ir sarucis no 74,4 miljoniem latu 2008.gadā līdz 46,5 miljoniem latu 2012.gadā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.