Pasažieri ir sakaitināti! Cerētais “salīdzinoši nelielais” biļešu cenu pieaugums vilcienos izrādās visai iespaidīgs 199
Iepriekšējās dienās medijos jau samērā plaši tika ziņots, ka no 1.aprīļa biļešu cenas sabiedriskajā transportā palielināsies.
Reģionālajā sabiedriskajā transportā stājušies spēkā jauni tarifi un biļešu veidi. ATD norāda, ka precīzu informāciju par jaunajām biļešu cenām pasažieri varēs iegūt biļešu tirdzniecības vietās vai pie pārvadātājiem.
Elektroniski iegādātās biļetes mobilajās lietotnēs un internetā pasažieriem būs lētākas, jo jaunās biļešu sistēmas mērķis ir mainīt pasažieru paradumus un veicināt biļetes neiegādāties pie vadītāja vai kasēs, atzīmē direkcijā.
ATD atgādina, ka pērn decembrī Sabiedriskā transporta padome apstiprināja jaunu reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēmu, kura stāsies spēkā pakāpeniski no šodienas līdz pat 2025.gada vidum.
Jaunajā tarifu sistēmā saglabāsies minimālās maksas princips, taču, lai šo tarifu salāgotu ar pilsētu sabiedriskā transporta sistēmām, noteiks minimālo braukšanas maksu, tostarp Rīgā tā būs 1,5 eiro, citās pilsētās – viens eiro, bet ārpus pilsētām – 0,7 eiro.
📆No šī gada 1. aprīļa pakāpeniski stāsies spēkā jaunā reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēma.
🟠Aicinām pasažierus pievērst uzmanību vairākām noteiktajām izmaiņām, plānojot savas gaitas ar vilcienu.
Vairāk: https://t.co/Y483tqXZ4P pic.twitter.com/4GLUwCTJ1v— Vivi (@ViviVilciens) March 25, 2024
Pasažieri, pēc brīvdienām dodoties uz darbu, ir pamanījuši, ka vilcienu biļetes ir kļuvušas pat par 40% dārgākas.
Tā TV24 ētera personība Anita Daukšte komentē: “Es pat nezinu, kas vairāk kaitina – cenas pieaugums, vai Vivi meli, ka tas būs “salīdzinoši neliels”….Dienas vidū cena biļetei bija 1.20 eiro, pieaugums ap 40%. Ja atlaižu laikā varēja turp un atpakaļ uz/no Rīgas atbraukt pa 2.40 eiro, tad tagad – 4 eiro.
Labi, teiksiet, ko nu skaiti kapeikas. Faktiski es zinu, kas kaitina visvairāk – cenas palielinājuma pamatojuma neesamība. Ja tagad brauktu tikai jaunie vilcieni, kuros jauki iekāpt no jaunajiem peroniem – jā, saprotu, uzlabots pakalpojums, par to jāmaksā dārgāk. Bet tagad?! Retā reize, kad atnāk jaunais vilciens un jāklumburē pa izrakātiem peroniem.”
Ar LA.LV sazinājās “Vivi” pārstāvji, norādot, ka nekur publiskajā telpā iepriekš neesot ticis no viņu puses norādīts, ka pieaugums būs “salīdzinoši neliels”, tāpat arī tiek piebilsts, ka cenu politiku nosaka nevis “Vivi”, bet gan Autotransporta direkcija.
Te arī citu sociālo tīklu lietotāju novērojumi un pārdomas:
Prieks, kur tu rodies – laime, kur tu kavējies! 🤦♂️
Pilsoņi! Pērciet personīgo autotransportu! (šāda doma jau sāk sevi beidzot pat attaisnot).
PS. Es vēl cenu pieaugumu spētu attaisnot (arī, ja biļete ekspresī būtu 10-14€), ja to prasītu par brand new mūsdienu standartiem… pic.twitter.com/UUiNj4ptfi
— Karl (with an L) (@karlwithanl) April 1, 2024
Valdība ir izdomājusi, kā “neceļot” nodokļus, iekasēt vairāk jeb tērēt mazāk, proti, visu ko var, pārliek uz iedzīvotāju pleciem.
Dārgākas autobusu biļetes, bērniem atceltas brīvpusdienas, Latvenergo tarifi kā elektrības nodoklis utt. Pases cena neizgāja cauri. https://t.co/sezgRDCSLe— Heinrihs (@Heinrih5) April 1, 2024
no Salaspils līdz Rīgai pa dienu varēja aizbraukt par 84 centiem, tagad atcēla darba dienu atlaides un lētākais variants ir 1.90 EUR aplikācijā. Standarta cenu 1.10 pacēla uz 2 EUR, gandrīz dubultā pieaugums. Lai pielīdzinātu "zaļā" komercautobusa cenām – smieklīgi.
— Edgars Koroņevskis (@koronevskis) April 2, 2024
Njā. Straujš kāpums. Man no 90 centiem uz 1.50euro.
— Viktorija (@ZiemeleVik) April 2, 2024
Dienas vidū ziemas periodā biļetēm ir atlaide no pilnas cenas. Līdz ar to salīdzinājums nekorekts.
— SaulesNav (@SaulesNav) April 2, 2024
Jūs uz Marsa dzīvojat? 2eur ar tādu braucienu ir praktiski par velti.
— Rudolfs (@RudolfsCirulis) April 2, 2024
Protams ka nav patīkami ka cenas ceļas, bet Latvijā šis pakalpojums ir nenormāli lēts. Nenormāli. Nesalīdzināmi lētāks ar pārejām Eiropas valstīm, kur arī peļņas līmenis ir līdzīgs.
— ann-nee (@inapplevalley) April 2, 2024