Pasaules līmeņa dronu ražotāji Latvijā: “Edge Autonomy” pieredze 0

Kategorijā “Eksporta pieauguma līderis” meklējam tos, kuri attīstās un vairo Latvijas labklājību. Šie uzņēmumi ir veiksmīgākie perspektīvākajās nākotnes nozarēs un veido mūsu ekonomiku zinātņietilpīgāku un ar augstāku pievienoto vērtību.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ko nedrīkst ēst no rīta: 8 ēdieni, kurus nevajadzētu ēst tukšā dūšā
Krievijā atgriežas “mežonīgie deviņdesmitie”: maksājumu problēmu dēļ krievi par precēm norēķinās barterī
Kokteilis
Grigorijs Ļepss sapņo par kāzām ar savu 18 gadus veco līgavu, taču meitenei prātā kas cits…
Lasīt citas ziņas

“Edge Autonomy” ir daudzveidīga bezapkalpes platformu, EO/IR kameru, kravnesību un izturīgu enerģijas risinājumu ekosistēma, kā arī plaša globālā ražošanas platība, kas pārsniedz 280 000 kvadrātpēdas, un lidojuma testēšanas telpas Amerikas Savienotajās Valstīs un Eiropas Savienībā. Ar globālu bāzi, kurā ir vairāk nekā 600 pieredzējušu darbinieku, tostarp daži no pasaulē labākajiem bezapkalpes sistēmu inženieriem un kravas sensoru ekspertiem.

“Edge Autonomy” ir unikālā situācijā, lai palīdzētu klientiem pozitīvi ietekmēt viņu ISR darbības.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Edge Autonomy” iekšējā ražošana un moduļu sistēmas dizains ļauj veikt rentablu, praktisku izstrādi, kas samazina piegādes ķēdes un grafika riskus.

Daudzas no sastāvdaļām, piemēram, optiskās novērošanas risinājumu kardāna līnija un ārpustīkla jaudas risinājumi bieži tiek izmantoti citās programmās. Savukārt bezapkalpes lidmašīnas joprojām nav pārdevēju un kravnesības agnostiķi.

Šī unikālā struktūra ļauj “Edge Autonomy” komandai ļoti reaģēt uz klientu vajadzībām bez šķēršļiem, kas pārmantojami pārāk stratificētos modeļos, un, liekot pirmajā vietā klienta vajadzības, “Edge Autonomy” spēj ātri sasniegt augstu gatavības līmeni.

Šī unikālā pieeja ļauj nodrošināt konkurētspējīgus piedāvājumus vienlaikus mazinot bažas par izmaksām, piegādes ķēdes pārtraukumiem un grafiku izslīdēšanu.

Kāds ir “Edge Autonomy” eksporta produkts?

“Viss, ko šeit redzat apkārt, ir mūsu eksporta produkts. Galvenais ir izlūkošanas drons “Penguin C VTDL” ar žiroskopiski stabilizētu kameru. Respektīvi, tas ir lidaparāts, kurš lido bez pilota, tā galvenā funkcija ir izlūkošana, kaut kādu mērķu vai vietu atrašana,” stāsta uzņēmuma biznesa attīstības direktors Eiropā Konstantins Krivovs.

Tas viss tika uzbūvēts pateicoties lielai gribai sasniegt pasaules virsotnes. “Ļoti abstrakti, bet tas tā ir,” piebilst viņš.

Kompānijai ir diezgan sena vēsture.

“Gadus atpakaļ, kad bezpilota lidaparātu industrija nebija tik populāra, neviens nezināja, kas ir DJI, tajā brīdī jau eksistēja sistēmas, kuras pildīja noteiktas funkcijas.

Reklāma
Reklāma

Viss sākās ar to, ka latviešu cilvēku grupa, izdomāja, ka mēs varam to paši izdarīt tepat, Latvijā. Un tā arī radās produkts. Pēc tam ceļš bija diezgan garš. Kompānijai sākotnēji vajadzēja atrast savu nišu tirgū un tajā izaugt, pēc tam “apaugt” ar papildus sistēmām, sadarboties ar lielām kompānijām un rezultātā iemācīties no tā visa to, lai varētu pastāvīgi ražot produktu,” stāsta Krivovs.

Ar ko “Edge Autonomy” produkts izceļas?

“Pirmkārt, mēs mēģinām funkcionalitāti padarīt unikālu. Piemēram, mēs mēģinām iebūvēt mazāka izmēra dronā lielākas iespējas. Misijas, kuras pilda ar šo aparātu, parasti tiek pildītas ar krietni lielāka lidaparāta palīdzību.

Ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka mazāks lidaparāts – mazāka cena. Un sanāk, ka mēs par mazāku naudu, ar mazāku loģistikas nospiedumu varam izdarīt to pašu misiju, kuru darītu ar krietni lielāku platformu,” skaidro viņš.

Komanda kā viens veselums

Katram darbiniekam ir savs stāsts, bet lielākā daļa cilvēku tiek atrasta ar nepieciešamajām spējām, kurus pēc tam uztrenē.

“Skaidrs, ka atrasts cilvēkus, kuriem jau ir diezgan liela pieredze mūsu jomā, ir diezgan sarežģīti. Tāpēc mēs pārsvarā ņemam cilvēkus, kuriem ir pareizais “skill sets” un mēs viņus trenējam, lai viņi paliktu par reāliem speciālistiem,” stāsta uzņēmuma biznesa attīstības direktors Eiropā Konstantins Krivovs.

Galvenais eksporta tirgus

Viens no lielākajiem uzņēmuma eksporta tirgiem ir ASV. “Tā ir valsts, kur bezpilota industrija ir diezgan advancētā līmenī, viņi saprot, kā to lietot, viņi saprot prasības, viņi saprot, kam tas ir vajadzīgs.”

Kopumā “Edge Autonomy” savu produkciju eksportē vismaz uz 78 valstīm.

Runājot par to, kas palīdz pārdot uzņēmuma produkciju, Krivovs norāda, ka tie ir paši produkti.

“Mums ir diezgan talantīga komanda, kura izstrādā produktus. Galvenā doma ir izstrādāt kaut ko, kas ir unikāls pasaulē un kas nav konkurentiem. Mēs mēģinām savos produktos sasniegt tādas kapacitātes, kuras konkurentu produktiem vispār nav. Rezultātā produkts gandrīz vai pārdod pats sevi.”

“Edge Autonomy” nākotnes plāni

“Kā jebkurš uzņēmums, mēs gribētu iekarot visu pasauli, ražot tādu produktu, kurš nevienam nav, kurš ir labākais, kurš ir līderis tirgū, uz kuru visi skatās un mēģina darīt tāpat. Līdz šim mums tas ir diezgan veiksmīgi sanācis, mūsu nišā esam diezgan spēcīgs spēlētājs, ar kuru rēķinās konkurenti, bet mēs gribam iet tālāk,” atklāj Krivovs.

Kāda ir “Edge Autonomy” veiksmes atslēga?

“Mēs mēģinām sasniegt, lai cilvēki, kuri ir speciālisti noteiktā jomā, var pielietot savas zināšanas un izmantot tās, lai izveidotu produktu, kas ir unikāls. Daudzos produktos mēs mēģinām apvienot zinātni ar praktiskumu. Galā sanāk diezgan labs rezultāts,” stāsta viņš.

Runājot par uzņēmuma vērtībām, Konstantins Krivovs atklāj, ka galvenā vērtība ir cilvēki:

“Mēs vērtējam cilvēkus, viņu darbu, ko viņi iegulda caur sevi šajā produktā. Mūsu komandā ir diezgan daudz entuziastu, kuri dara lietas nevis tāpēc, ka viņam tas ir jādara, bet tāpēc, ka viņam patīk to darīt. Es ticu, ka cilvēki ir galvenā uzņēmuma vērtība.”

Raidījumu cikls tiek finansēts no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam pasākuma “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai” un Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas “Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.