Foto: shutterstock.com

Radīt attēlu vai dabūt to jau gatavu? 0


“Virtuālo realitāti veido daudzveidīgs, nestrukturēts informācijas tīklojums, taču šīs informācijas uztvere pēc savas būtības nelīdzinās grāmatas lasīšanai, bet gan attēlu aplūkošanai. Lasot burti tiek pārvērsti vārdos, vārdi un teikumi kļūst par attēliem, kas parādās bērna iztēlē. Tas ir fantastisks fantāzijas un radošuma veikums – no burtiem izveidot attēlu. Turpretī, piemēram, filmas uztveres laikā bērns nepaspēj iedarbināt fantāziju, kad nākamais attēls jau ir klāt – viens tēls seko otram. Turklāt šie tēli nav jārada pašam – tie tiek piedāvāti jau gatavi. Digitālo mediju uztverē dominē jau minētā vizualizācija,” raksta pedagoģijas doktore Zanda Rubene (“Skolas Vārds”, 27.09.2013.). Taču digitālās pasaules pilsoņiem ir raksturīgas apskaužamas īpašības:

Reklāma
Reklāma

* ātra informācijas uztvere,

TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

* nepieciešamība izmantot vizuālo informāciju un hipertekstu,

* spēja darīt vairākus darbus vienlaikus,

CITI ŠOBRĪD LASA

* “networking” – strādāšana, mācīšanās, satikšanās, iepirkšanās un citas darbības interneta vidē,

* vēlme sadarboties,

* izteikta nepieciešamība pēc uzmanības un reakcijas par paveikto,

* dzīve kā izklaide, kā spēle,

* orientācija uz sasniegumiem, inovācijām, jaunākajām tehnoloģijām,

* kritiska pieeja informācijai, visa apšaubīšana. (Andrita Krūmiņa, “Skolēna un skolotāja sadarbības transformācija digitālajā kultūrā”, izdevums “Tagad”.)

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.