Foto – LETA

Pārveidos liktenīgo Izvaltas pagriezienu
 0

Pagājis pusgads kopš traģiskā negadījuma Krāslavas novada Izvaltas pagastā, kad Jaungada naktī ceļu satiksmes negadījumā straujā līkumā ceļā Izvalta–Šķeltova avarēja un bojā gāja septiņi jaunieši. Nu radusies cerība, ka bīstamais ceļa posms tiks savests kārtībā.


Reklāma
Reklāma

 

TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Lasīt citas ziņas

Lai arī pēc traģiskā negadījuma noskaidrojās, ka avarējušajam spēkratam nebija slidenajai brauktuvei atbilstošu riepu, turklāt jaunieši bija dzēruši un vadītājam nav bijušas tiesības, vietējā pašvaldība pieļāva, ka viens no nelaimes iemesliem varētu būt arī bīstamais pagrieziens. Tajā jau iepriekš vairākkārt notikuši satiksmes negadījumi. Tā kā uzņēmums “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) janvāra beigās atteica šajā vietā izvietot aizsargbarjeru, ko pamatoja ar līdzekļu trūkumu un zemo satiksmes intensitāti šajā ceļa posmā, Krāslavas novada dome apņēmās darīt kaut ko pašu spēkiem.

Pagaidām nekādu izmaiņu nelaimes vietā pie Rudņas upes vēl nav. Taču, kā pastāstīja Krāslavas novada domes izpilddirektors Jānis Geiba, tuvākajās dienās novadā tiks sākti ceļa asfaltēšanas darbi un dome vienojusies ar ceļu būvniekiem, ka pie viena tiks veikti uzlabojumi arī liktenīgajā pagriezienā. Veidojot uzbērumu, tiks nedaudz pārveidots pagrieziena rādiuss un brauktuve nedaudz pavirzīta. Pēcāk tiks izvērtēts, vai papildus būs nepieciešams izvietot arī aizsargbarjeru.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Vaicāts, kāpēc līdz šim negadījuma vietā nekas netika darīts, Geiba skaidroja, ka dome vēlējusies uzticēt šos darbus profesionāļiem, kas zina, kā šādi darbi pareizi veicami un kam pieejama atbilstoša tehnika. Un, tā kā ceļu būves projektu realizācija Krāslavas novadā plānota, sākoties vasaras periodam, tad nolemts, ka bīstamās vietas pārveides darbi jāapvieno ar tiem.

 

J. Geiba pauda, ka traģiskais notikums novadā nebūt nav aizmirsts un vēl pirms pāris dienām ar domes priekšsēdētāju pārsprieduši iespējamos risinājumus negadījuma vietā.

“LVC” Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns apstiprināja, ka uzņēmums neplāno minētajā vietā aizsargbarjeras uzstādīšanu. Viņš paskaidroja, ka konkrētajā negadījumā jaunieši iebrauca 90 grādu līkuma iekšējā malā. Šī esot netipiska situācija, jo parasti centrbēdzes spēka rezultātā automašīnas nobraucot no ceļa līkuma ārmalā. Aizsargbarjeras līkumu vai pagriezienu iekšmalās praktiski nekad netiek liktas. “To, kur likt barjeras, izvērtē pēc satiksmes plūsmas un reģistrēto negadījumu skaita, turklāt rēķinoties ar ierobežotajiem līdzekļiem,” sacīja M. Zaļaiskalns un piebilda, ka pirms straujā pagrieziena “LVC” izvietojuši brīdinājuma zīmes par to, ka tuvojas T veida krustojums.

 

Uzziņa

Cik maksā barjeras 
uzstādīšana (2011. gada izcenojumi):

vienpusēja drošības barjera ar stabiņiem – 
4 metri vidēji Ls 23,13 bez PVN;

saskaņā ar rekomendācijām barjeras funkcionē, ja izvietotas vismaz 60 metru garumā.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.