E. Līcītis: – Stepaņenko kļuvusi slavena deputāte ar cīņu par tikumīgu audzināšanu skolās. Kāpēc nemaz nereklamējat, ka viņa pārstāv Amerika partiju, nevis “Saskaņu”? 4
– Tā ir Jūlijas pašas ierosme aktualizēt šīs lietas Saeimas līmenī, taču partijā ir daudz “līdzīgi domājošo”, un es arī to atbalstu. Ģimenes vērtības šodien ir jāsargā, pretstatā tām, ko grib uz šejieni importēt. Negribu izteikties emocionāli, bet nosaukt skaitļus par Eiropraida rīkošanu mūsu pilsētā jūnijā. SKDS aptauja liecina: 2,5% ir par, 19% ir vienalga, bet 76% ir pret to. Pietiekami daiļrunīga liecība. Var teikt, ka vērtības, ko aizstāv Jūlija, ir vecmodīgas, bet, lai kā tas daudziem nepatiktu, arī ļoti svarīgas.
V. Krustiņš: – Atļāvāt praidu?
– Latvijā pulcēšanās brīvība nav aizskarama.
E. Līcītis: – Šogad jau nebūs tikai “prieka gājiens”, bet praids notiks veselas sešas dienas un Eiropas līmenī. Būs konferences un izpriecas, galvenais pasākums un mazāk svarīgie, sabrauks simti un tūkstoši tūristu, ņemiet vērā, diezgan situēti cilvēki.
– Negribu cienījamā avīzē viņiem nodrošināt papildu reklāmu. Es šādu pasākumu neatbalstu, lai cik tur cilvēku. Mēs varam atrast veidu, kā piesaistīt tūristus citādi.
V. Krustiņš: – “Rīgas satiksmē” atkal esot notikuši nedarbi. Pirktas riepas par 13 miljoniem – milzīgs skaitlis vienkāršam cilvēkam.
– Tas neatbilst patiesībai. Faktiski “Rīgas satiksmē” četru gadu laikā paredzēti 2,5 miljoni riepu iegādei. Grūti saprast, kurš ir šo ciparu pareizinājis. Taču 600 000 eiro gadā ietver trīs pozīcijas – jauno riepu nopirkšana, veco atjaunošana, nolietoto savākšana. Strīdu varētu celt par to, ka “RS” ir jāizvēlas īpašas riepas ar protektoriem, kas mazina troksni, jo pilsētā ir skaņas decibelu ierobežojumi. Iedzīvotājiem patīk, ja autobusi un trolejbusi pabrauc garām pēc iespējas klusāk. Tādēļ ir lielākas prasības, jāpērk dārgākas riepas, kas rada atbilstoši mazāku trokšņu līmeni, taču gada laikā tas palielina summu par 60 tūkstošiem eiro.
E. Līcītis: – Iedzīvotāji ar vēl neredzētu aktivitāti no Salacgrīvas līdz Bauskai spriež par “Rail Baltic” dzelzceļa izbūvi. Tas izskanējis skaļi, un tikai no Rīgas nekas īpaši nav atbalsojies. Jums patīk šis projekts? Viss apmierina?
– Jebkurš jauns dzelzceļš un ceļš ir pluss Latvijas attīstībai. Varam gribēt dzīvot ar bērīti braukšanas laikos, bet man liekas, ka katra jauna trase, dzelzceļa līnija ir triumfs valstij.
– … tikai ne pāri manam gurķu dārziņam.
– Var spriest arī tā. Ātrā dzelzceļa maršruts aizstiepjas gar Rīgu – caur Salaspili. Lielo maģistrāli plāno savienot ar Rīgu, un viens projekts ir, reanimējot veco Rīgas–Ērgļu sliežu ceļu. Tāds variants mūs apmierina. Atzarojums vestu uz Centrālo dzelzceļa staciju, kur bez šaubām arī būtu rekonstrukcija, un par to sakām jā. Tālāk līniju grib vilkt līdz lidostai.
– Jā, rakšot tuneli zem Āgenskalna.
– … un kā šķērsot Daugavu. Tas atkal detalizēti jāplāno, bet “Rail Baltic” projekts tamdēļ netiek apturēts. Varbūt risinājums ir ātrgaitas tramvajs līdz lidostai, varbūt vēl kas. Līdz ar to atbilde uz jūsu jautājumu ir – Rīga atbalsta “Rail Baltic”, tāpēc troksni neceļam un skaļi nebļaujam.