Pārsteigumi, šoks, riski… Ir sākusies 2015./2016. gada teātra sezona 3
Kaislības ap pavasarī izziņotajām “Spēlmaņu nakts” nominācijām pierimušas, lai novembrī atsāktos ar jaunu vilni, bet patlaban aktuālākais ir teātru jaunās sezonas pieteikumi. Tādēļ direktoriem un mākslinieciskajiem vadītājiem – kurš nu kurā teātrī ir idejiskais līderis un noteicējs mākslinieciskās lietās – lūdzām atbildēt uz diviem jautājumiem:
1. Kurš jauniestudējums jūsu teātrim ir lielākais izaicinājums šajā sezonā?
2. Ar ko šogad repertuārā tiks papildināts latviešu klasikas un oriģināldarbu klāsts?
Pabeigs Kafku
Dailes teātra mākslinieciskais vadītājs Dž. Dž. Džilindžers: “Teātrim visi Lielās zāles uzvedumi ir sava veida izaicinājumi. Man kā režisoram liels izaicinājums ir izrāde “Amerika jeb Bez vēsts pazudušais” – stāsts par jaunu emigrantu, kurš ieradies Ņujorkas ostā. Šo savu pirmo 1926. gadā sarakstīto romānu Kafka nepabeidza, ko nu nācās darīt man… Varens izaicinājums ir Pēterim Krilovam, kurš pats uzņēmies dramatizēt ungāru izcelsmes rakstnieces Agatas Kristofas romānu “Lielā burtnīca”, kurā līdz sīkumiem aprakstīta cilvēku dzīve, kaisle un alkas totalitāra režīma valstī. Kad pirms kāda laika man pašam bija ideja par šo darbu, pieķēru sevi pie domas – kā šo romānu vispār iespējams dramatizēt… Latviešu darbu klāstu papildinās divi jauniestudējumi. Lielajā zālē tapis pilnīgi oriģināls jauns mūzikls “Žanna d’Arka”, kura autori ir komponists Kārlis Lācis, dzejnieks Jānis Elsbergs, libretiste Evita Mamaja. Režisors Kārlis Auškāps veido dramatizējumu pēc Ērika Hānberga darbu motīviem “Ērtas dzīvošanas mirklīši”, kurā Ozolgales pansionātā satiekas “Pirmā grēka līča” personāži.”