Pārpērkot klientu, procenti nemainās 0
VAS “Latvijas Hipotēku un zemes banka” (Hipotēku banka) komercdaļu pārdošanā bankas klientiem ciest nenāksies, jo darījuma rezultātā mainīsies tikai apkalpojošo banku nosaukumi.
Privātpersonu un juridisko personu kredītus, noguldījumus un norēķinus, kā arī līzinga kompāniju “Hipolīzings” pārņem AS “Swedbank”, savukārt pensiju 2. līmeņa plānu pārvaldīšanas paketi – AS “SEB banka” meitasuzņēmums “SEB Wealth Management” (SEB banka).
“Swedbank” pārstāve Kristīne Jakubovska skaidro, ka tiem klientiem, kuriem Hipotēku bankā ir tikai kredīti vai depozīti, pārejas posma noslēgumā konti automātiski tiks pārcelti uz “Swedbank”. Savukārt tiem, kuri Hipotēku banku līdz šim izmantojuši ikdienas pakalpojumiem (izmantojuši norēķinu kartes, saņēmuši pensijas, algas uz konta u. tml.), vismaz vienu reizi līdz šā gada novembra sākumam jādodas uz kādu no “Swedbank” filiālēm, lai atvērtu jaunu kontu, saņemtu karti un nokārtotu citas formalitātes. Tur arī varēšot pārrunāt visas neskaidrības, kas radušās kontu pārcelšanas un banku maiņas rezultātā. Ja klients nevēlēsies pārcelt savus finanšu darījumus uz “Swedbank”, viņam būs iespēja pāriet uz jebkuru citu banku.
“Nosacījumi paliek tādi paši kā iepriekšējā bankā,” mierina K. Jakubovska. Tas nozīmē, ka izmaiņas procentu likmēs ne noguldītājiem, ne kredītņēmējiem “pārcelšanās” dēļ nebūs. Tuvākajā laikā visi klienti arī saņemšot informatīvas vēstules, kurās būs detalizēti izskaidrots, kā notiks šī pāreja un kā kuram pakalpojuma lietotājam jārīkojas.
Hipotēku bankas pārstāve Sandra Eglīte ziņo, ka kredīti, kas izsniegti Ministru kabineta apstiprināto valsts atbalsta programmu ietvaros, arī turpmāk tikšot apkalpoti Hipotēku bankā. Tāpat tikšot izsniegti arī jauni aizdevumi mikro, maziem un vidējiem uzņēmumiem, lauksaimniekiem, kā arī citām uzņēmēju grupām, kurām tradicionāli grūtāk saņemt finansējumu komercbankās.
SEB bankas pārstāve Kristīne Martinsone skaidro, ka arī pensiju plānu pārvaldīšana tiks turpināta līdz šim ierastajā kārtībā. Tas nozīmē, ka SEB banka turpinās pārvaldīt “Hipo Fondu” plānus “Safari”, “Jūrmala” un “Rivjēra”, un klientiem tie nav jāmaina. Tomēr pēc viņu vēlēšanās būšot iespējams pāriet kādā no SEB bankas piedāvātajiem pensiju plāniem vai izvēlēties jebkuru citu banku par sava pensiju fonda pārvaldnieku. Mainās tikai pensiju fonda pārvaldnieks – ja līdz šim tas bija “Hipo Fondi”, tad turpmāk tas būs SEB bankas uzņēmums “SEB Wealth Management”. Klientiem nekur neesot jādodas un pārcelšanās process esot bez maksas. “Uzreiz pēc pensiju plāna pārvaldnieka maiņas katrs klients saņems personīgu skaidrojošu vēstuli no Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) par tālāko procesa gaitu,” informē K. Martinsone.
Uzziņa: Informācija par komercdaļas klientu pāreju pieejama: pie banku klientu apkalpošanas speciālistiem zvanot pa Hipotēku bankas informatīvo tālruni 80 000 100 un interneta mājas lapā www.hipo.lv “Swedbank” kanālos – www.swedbank.lv, 67444444, kā arī “Swedbank” virtuālajā filiālē portālā draugiem.lv SEB bankas mājaslapā www.seb.lv vai zvanot pa SEB bankas klientu apkalpošanas centra tālruni 8777 |