“Pārmet krustu un tad var kāpt!” Rīdziniekus satrauc kritiskais Zemitāna tilta stāvoklis 43
Daudz publiskajā telpā ticis runāts par Vanšu tilta stāvokli, taču diemžēl tas nav vienīgais tilts, par kura stāvokli cilvēki ir satraukušies.
Kāds “X” lietotājs raksta: “Visi runā par Vanšu tilta stāvokli, bet vai mēs, lūdzu, varētu pacepties par Zemitāna tiltu? Nebiju kādu brīdi tur gājusi, bet sajūta, ka pārmet krustu un tad var kāpt.”
Visi runā par Vanšu tilta stāvokli, bet vai mēs, lūdzu, varētu pacepties par Zemitāna tiltu? Nebiju kādu brīdi tur gājusi, bet sajūta, ka pārmet krustu un tad var kāpt. pic.twitter.com/Jf1w4ztcVI
— Kristīne S 🇺🇦 (@puucha) September 13, 2024
Likumsakarīgi, ka komentētāji “cepas” un arī ir pamanījuši traģisko tilta stāvokli.
pēdējo reizi tur pasen biju un tieši nodomāju, ka vienkāršas koka trepes uz augšu pat būtu drošāk kā rāpties par šo veidojumu :/
— Edgars Koroņevskis (@koronevskis) September 13, 2024
Regulāri braucu pāri. Ja uzvedas klusi, tur var dzirdēt kā pēc lietus bedres aug.
— [email protected] (@VecpuisisBetFem) September 13, 2024
Jā, pēdējo pāris gadu laikā tur strauji iet uz sabrukšanu.
— Naivā no laukiem (@NaivaaLaukje) September 13, 2024
Kaut kad tur zem tilta vēl bija autostāvvieta. Reiz ar bračku atbraucām uz Dominu. Izkāpju no mašīnas bet man uz galvas kaut kāds slapjums no augšas notek. Paskatos augšā, bet tur caurums divu plaukstu lielumā.https://t.co/2SLb3xuymo
— Jānis Pastars (@djjapanis) September 13, 2024
Rīga ir tik sūdaina, nolaista pilsētā, ka nav iespējams par visu cepties, nav pasaulē tik daudz laika.
— Ray Cistman //NAFO (@LabuLaiks) September 13, 2024
Jāsaka gan, ka sabiedrība jau iepriekš tika sadzirdēta – jūlijā LETA ziņoja, ka tiks uzsākta tilta remontēšana.
Kopumā tilta pārbūve izmaksās līdz 24,2 miljoniem eiro. No tiem pašvaldības līdzfinansējums plānots 3,6 miljoni eiro. Līgumā noteikto darbu izpilde ir 18 mēneši.
Kā aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē, konkursā par tilta pārbūvi pieteikušies četri pretendenti, kuru pieteikumi joprojām tiek vērtēti.
Saskaņā ar elektroniskajā iepirkumu sistēmā pieejamo informāciju, piegādātāju apvienība “TRTB”, kas sastāv no SIA “Tilts”, SIA “Binders” un SIA “Rīgas tilti”, piedāvā darbus veikt par 16,5 miljoniem eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
Personu apvienība “Baltijas būve, Viadukts un Ļ-KO” darbus piedāvā veikt par 16,9 miljoniem eiro, SIA “ACBR” – par 18 miljoniem eiro, bet Piegādātāju apvienība “JZ link”, ko veido SIA “Hanza Construction Group”, SIA “Baltic Construction Company” un SIA “Nordes būve” – par 21,9 miljoniem eiro.
Iepriekš, informatīvajā tiešsaistes pasākumā izskanēja, ka pārbūves laikā tiks būtiski uzlabota pieejamība gājējiem, velosipēdistiem un personām ar kustību traucējumiem. Iecerēts, ka tiltam tiks saglabāti esošie balsti un laidums, bet tiks pārbūvēta brauktuve, mainot joslu platumus un izbūvējot maksimāli platas gājēju ietves un velo joslas.
Uz tilta tiks saglabāta sabiedriskā transporta pieturvieta. Kopumā remontā plānots izveidot mūsdienīgu tilta dizainu, tiks pilnībā demontētas un no jauna izbūvētas kāpnes, ierīkotas taktilās joslas, ierīkoti lifti.
Veloceliņš tikšot atdalīts no brauktuves, līdz ar to uzlabošoties arī sabiedriskā transporta kustība. Nedaudz tikšot pārbūvēts arī tiltam piegulošais Pērnavas un Čaka ielas krustojums.
Kā ziņots, būvprojektu “Jorģa Zemitāna tilta pārbūve” izstrādā sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Projekts 3”.