Kā rīkoties, ja piemirsies izmantot atlaižu kuponu noteiktajā termiņā? 0
Kā rīkoties, ja piemirsies izmantot atlaižu kuponu noteiktajā termiņā? Lija Indāne rakstīja vēstuli kolektīvās iepirkšanās portālam (KIP) ar lūgumu atdot naudu par neizmantoto pakalpojumu, taču saņēma atteikumu. Portālu speciālisti gan apgalvo, ka lielākoties izdodas palīdzēt aizmāršīgajiem klientiem, lai pirkums neietu zudībā.
Atlaižu kupons par zobu higiēnista pakalpojumu Lijai Indānei bija jāizmanto līdz pagājuša gada 30. decembrim, taču kundzei negadījās būt Rīgā, un tas palika neizlietots. Naudu viņa atpakaļ nesaņēma. “Šādu gadījumu nav daudz, tāpēc mēs cenšamies būt pretimnākoši un ļaut šos kuponus izmantot arī pēc termiņa,” skaidro kupona pārdevēja portāla “Tieši tev” administratore Ilze Laganovska, piebilstot, ka veiksmīgam risinājumam svarīga arī klienta attieksme.
Atlaižu kupona izlietošanas termiņu “Tieši tev”, līdzīgi kā citi KIP, norāda gan akcijas piedāvājumā, gan kuponā, ko saņem tā pircējs. Maksājot par preces vai pakalpojuma atlaižu kuponu, pircējs vienlaikus apstiprina, ka ir iepazinies ar pirkuma līguma noteikumiem, kurā noteikts arī kupona izmantošanas laiks, un tiem piekrīt. Ja kupons netiek apmainīts pret produktu līdz tā izmantošanas termiņa pēdējai dienai, tad uzskatāms, ka lietotājs ir atteicies no kupona izmantošanas un zaudē tiesības saņemt produktu, paredz līguma noteikumi. Šādā gadījumā ne KIP, ne pakalpojuma sniedzējs vai preces piegādātājs nekompensē lietotājam izdevumus par kupona iegādi.
“Katram uzņēmumam ir savi noteikumi, saskaņā ar kuriem pārdevējs var pieņemt lēmumu ļaut vai neļaut izmantot kuponu vai atmaksāt vai neatmaksāt naudu. PTAC nav tiesīgs noteikt kupona pārdevējam, kā rīkoties,” savā atbildē uz L. Indānes e-pasta vēstuli raksta Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Pašu nokavētie kuponu izlietošanas termiņi ir viens no biežākajiem pircēju sūdzību iemesliem PTAC.
“Liela nozīme ir kupona neizmantošanas iemeslam, tāpēc izvērtējam katru konkrēto situāciju atsevišķi. Lielākoties nākam pretī saviem klientiem un ļaujam kuponus izmantot, tomēr tas notiek, iepriekš vienojoties ar sadarbības partneri,” skaidro KIP “Pērkam kopā” klientu servisa speciāliste Baiba Krūmiņa. Grūtāk situāciju risināt, ja termiņš nokavēts ilgāku laiku. Lielāko Latvijas iepirkšanās portālu “Cherry” un “City Life” pieredzē ir gadījumi, kad par SPA zemeņu masāžu cilvēks attopas rudenī, kad šis pakalpojums vairs nav iespējams.
Uzrunāto portālu pārstāvji nevar nosaukt nopirkto, bet neizmantoto kuponu gadījumu skaitu, jo, beidzoties akcijai, visa informācija nonāk pie pakalpojuma sniedzēja vai preču pārdevēja.