Karro pret igauņiem – Ape aicina uz 46. “Vaidavas kausiem” 0
Arvīda Levana vārdā nosauktajā Apes trasē svētdien jau 46. reizi notiks Vaidavas kausa izcīņa motokrosā, kas šoreiz būs arī Latvijas un Igaunijas čempionātu otrais posms.
pieckārtējais šo sacensību uzvarētājs un pašlaik rīkotājs Mairis Levans ir gandarīts, ka Vaidavas kausi ir izdzīvojuši sarežģītajos laikos, kad tikai vēstures ierakstos palikušas daudzas citas tradicionālas sacensības.
Apes mototrase ar tās dabiski kalnaino reljefu izsenis uzskatīta par vienu no labākajām un interesantākajām Latvijā. Šogad motori tajā rūks nedaudz agrāk kā iepriekšējos gados – jau pašā maija sākumā, pieskaņojoties abu valstu spēcīgāko motosportistu iespējām piedalīties savu nacionālo čempionātu posmos. Svētdien Apes pakalnos punkti tiks dalīti gan Latvijas, gan Igaunijas čempionātā, kas sola ļoti spēcīgu dalībnieku sastāvu.
Latvijas čempionāta pirmajā posmā Aizputē uzvarēja Matīss Karro un Apē būs vietējo līdzjutēju favorīts, mūsu lielākā cerība cīņā pret stiprākajiem igauņiem Tanelu Leoku, Gertu Krestinovu, Harri Kullasu, Prītu Ratsepu un citiem.
Sāpīgs brīdis gandrīz mājas trasē
“Vaidavas kausi man vienmēr ir īpašas sacīkstes. Apē dzīvoja mana omīte, tur aizvadīju vasaras un ieguvu daudzus draugus, tostarp Maira Levana ģimeni. Lai gan paša galvā tādas atmiņas ir zudušas, šad tad apskatos videokaseti, kā tētis mani stumj ar mazo mocīti pirmajās sacensībās Apē. Labākā trase Latvijā un lieliska sacīkšu organizācija – tas ir pirmais, kas nāk prātā, iedomājoties Apes trasi,” uzskata Matīss Karro.
Vaidavas kausu ieguvēju saraksts ir garš. Tepat netālu igauņu Simerpalu dzīvojošais Tanels Leoks te uzvarējis sešas reizes, kamēr Karro prestižākajā MX1 klasē pie Vaidavas kausa vēl nav ticis. “Ļoti gribas, ļoti, taču diemžēl Apē nav izdevies uzvarēt. Spilgtākās atmiņas ir no pagājušā gada, kad uzvarēju pirmajā braucienā, biju līderis otrajā, bet trešdaļu apļa līdz finišam apstājās motocikls. Kāpu nost no mocīša un knapi valdīju emocijas – biju zaudējis lielās sacensībās, kurās tik ļoti gribēju uzvarēt. Tas notika visu līdzjutēju priekšā, un viņi visi man sāka aplaudēt kā uzvarētājam. Tādas sajūtas, kad zaudējuma rūgtums sajaucas ar uzvaras garšu, dzīvē bija pirmo reizi” pērno Vaidavas kausu un vēl nepadarīto darbiņu atceras Karro.
Pirms sezonas teici, ka laiks Latvijas čempionātā uzvarēt igauņus!
M. Karro: Viņi vienmēr ir stipri, arī tagad. Latvijas čempionātā nevar uzvarēt vienā posmā, punktus skaitīsim rudenī. Apē cīnīšos par uzvaru. Aprīlī Vācijas čempionātā sasistais plecs ir vesels, un pats esmu gatavs cīņai. Kuri būs galvenie konkurenti? To lai lemj līdzjutēji – motokrosā prognozes nav pateicīga lieta.
Pirms gada biji gandrīz pielicis punktu karjerai motokrosā, tomēr šogad atkal esi meties trakā karuselī – pasaules un Vācijas čempionāti, sacīkstes Itālijā, Anglijā, pašu mājās.
Man atkal ir gribasspēks un motivācija, lai gan netrūkst grūtību. Tagad esmu privāts braucējs, kuram talkā nāk draugi – kāds atrod iespēju palīdzēt finansiāli, cits atbrauc un saskrūvē motociklu.
Ko nozīmē termins “privāts braucējs”?
Komandu sportisti aizlido uz sacensībām, kur viņus jau gaida mehāniķi, menedžeris. Esmu kā cilvēks orķestris – pats strādāju ar sponsoriem, meklēju mehāniķi katrai atsevišķai sacīkstei, sēžos pie busiņa stūres, gatavoju ēdienu. Tas atņem daudz enerģijas. Man nav tāda budžeta, lai noalgotu palīgus visai sezonai. Toties man ir draugi un motokrosa fanāti, kuri grib palīdzēt.
Kādēļ atkal gribi braukt pasaules čempionātā?
Vienkārši gribu palikt tajā apritē. Pirmajos divos posmos pie punktiem netiku, un pašam nepatika, kā braucu trasē. Bija kritieni. Uz posmu Itālijā nemaz netikām – pa ceļam sabojājās mašīna, daudz naudas iztriecām nevietā. Ja esi tajā vilcienā un ātrumā netiec īsti līdzi, tad pieļauj stulbas kļūdas, kas var dārgi maksāt. Vajag atgūt pārliecību par savu spēku, kas kaut kur aizklīdis un ko vēl meklēju. Jāsakārto galva. Latvijā man vienmēr paticis startēt, un dažas uzvaras ļaus atgūt pārliecību.
Vaidavas kausa izcīņā pēc vairāku gadu pārtraukuma vienā dienā ar solo motociklu klasēm startēs arī kvadriciklu un ekipāžu klases, kā notiks arī tradicionālās “Zelta mopēds” sacensības.