Vētras konkursa aizkulisēs: kas pašlaik ir līderi? 0
Igaunijas konkursa uzvarētāju jums paziņojām un parādījām jau pirms nedēļas. Tagad zināmi Lietuvas laureāti. Uzvarētājus uzzināsim vēlā piektdienas vakarā. Saku mūsu – jo balso ne tikai žūrija. Piedalīties tautas aptaujā, atgādinu, var katrs. Internetā (www.gadaauto.iauto.lv) vai klātienē – lielveikalā “Mols”.
Par vētrām, kuras nerimstas mūsu konkursa aizkulisēs, pagaidām stāstīt nedrīkstu. Varu vien pateikt konkursa organizatora atklāto – interneta balsojumā pašlaik izteikti līderi ir “sapņu auto” – “Audi Q8” un “A7 Sportback”, “Mercedes” (nevis A klasīte, kuru “TOP 7” iebalsoja žūrija, bet vairāk nekā 100 000 vērtais CLS), “BMW X3” un “Lamborghini Urus”, protams. Un tikai viens kaut cik pieticīgāks braucamrīks, kuru savā finālā paņēma arī žūrija – “VW T-Roc”. Augsti mūsu digitālās paaudzes mērķi. Atliek vēlēt tos sasniegt ne tikai virtuālajā realitātē.
Par kaimiņiem drīkstu parunāt. Maķenīt paironizēt arī (gan jau viņi to pašu darīs pēc mūsu balsojuma). Ne tuvējie ziemeļi, ne dienvidi, kā redzam, nav spējuši turēties pretim dinamiska skaistuma valdzinājumam. Un tāds neapšaubāmi piemīt garākiem par praktiski nepieciešamo, slaidiem auto. Kuri gan nav ne lētākie, ne mūsu ceļu un ielu infrastruktūrai piemērotākie. Un ir komfortabli, pat Baltijas valstu ātruma limitus vairāk nekā divkārt pārsniedzot.
Igauņus “paņēma” korejietis (nosacīti, jo, kā zināms, “KIA” galvenais dizainers dzimis un strādā Vācijā), lietuviešus – franču šarms. Viņu vērtējumā “Peugeot 508” saņēma ne tikai galveno, bet arī spilgtākā dizaina balvu. Otrā iespēja ir arī mums. Bet uz augstāko titulu “508” Latvijā nepretendē. Neiekļuva finālā. Nav mūsu septiņniekā slaido un tādēļ “dikti smuko”… Ja nu vien “Mercedes” A klasi par tādu var uzskatīt. Bet tā ir dārga. Un līdz zināmam skopumam vismaz mūsu žūrija gadu gaitā ir nonākusi.
Par drosmi izvēlēties kaut ko lētu (nosacīti) mēs lietuviešus varam apskaust. Viņu konkursā piedalījās un par gada apvidus auto tika nominēts “Suzuki Jimny”. Vēl vairāk – viņi (bez “Lambo Urusa”, kurš savukārt ceļā no dīlera mītnes Igaunijā palika Rīgā un Viļņu nesasniedza) par sportiskāko no dalībniekiem nosauca vēl vienu “Suzuki”. Ne to 4×4 hibrīdiņu, kurš iespraucās mūsu “TOP 7”, bet “Swift Sport”. Tam nav pilnpiedziņas, nav elektriskas asistences. Bet ir 140 zirgi, svars nesasniedz pat tonnu. Tātad ātra brauciena potences sarežģītos ceļa apstākļos (līkloču grants, satiksmei slēgtas ziemas trases), kuras, manuprāt, ir vienīgās vietas Latvijā, kur sportiskām ambīcijām drīkstam ļaut izpausties, tiešām var pārsniegt daudz dārgāku konkurentu piedāvāto. To konkurentu, starp kuriem “sportiskāko” konkursa ietvaros nākas izvēlēties mums.
Tiešām grūts uzdevums… Laiposim. Vai emocijām un “Lambo” rēciena hipnozei ļausimies. Bet pelēkajā (par spožo konkursu rāmjiem plašākajā) ikdienā tomēr kaut cik lojālām izpriecām meklēsim mazās klases jaudīgākos pārstāvjus.
Un, par klasisku auto skaistumu neaizmirstot, par lielas kompānijas sadzīviskajām vajadzībām atbilstošāko pieņemsim diezgan dīvaina (“utilitāra”?) izskata “Peugeot”/”Citroen” “bulku vāģus”, kurus par ģimenes auto nominēja lietuvieši. Nevis stūķēsim bērneļus ar visu iedzīvi pieticīgu izmēru (lieliski aprīkotā un braucošā, protams) kompaktklases “KIA Ceed” – kā nolēma igauņi…
Un vispār – atgādinu seno patiesību: tādu “labāko” auto atrast nav iespējams. Sev piemērotāko gan var. Un ceru, ka sarunas par un ap “Gada auto” konkursiem jums šajos meklējumos var palīdzēt.