Foto: SCANPIX/REUTERS/LETA

Par nerezidentu naudas plūsmām liecina “Danske Bank” eksdarbinieki Igaunijā 0

Dānijas bankas “Danske Bank” Igaunijas filiāles bijušais darbinieks Mihails Murņikovs paziņojis, ka klientu apkalpošanas speciālistiem bija jāapkalpo pēc iespējas vairāk nerezidentu klientu darījumu, jo tie bankai bija ļoti ienesīgi, vēstīja biznesa ziņu aģentūra “Bloomberg”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Murņikovam – līdzīgi kā lielākajai daļai no 14 cilvēkiem, kas strādāja “Danske” Igaunijas filiāles starptautisko klientu apkalpošanas nodaļā, – ir noteikts aizdomās turētā statuss naudas atmazgāšanas lietā.

Viņš “Bloomberg” sacījis, ka, strādājot bankā, visa uzmanība bijusi veltīta vadības noteikto mērķu sasniegšanai, lai nopelnītu prēmiju.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Viss nerezidentu bizness bija balstīts vienā principā – visi pelna no pārrobežu pārskaitījumiem, jo nerezidentiem bija jāmaksā 90 ASV dolāru par pārskaitījumu,” Murņikovs teicis intervijā Tallinā, piebilstot, ka viena pārskaitījuma izmaksas “Danske” sasniedza vienu ASV dolāru.

Bijušais bankas darbinieks apgalvoja, ka līdz 2013.gadam, kad peļņa sasniedza augstāko līmeni, “Danske” Igaunijas filiāles baņķieriem tika teikts apstrādāt gandrīz pusmiljonu pārskaitījumu, ko veica 4000 nerezidentu klientu, no kuriem lielākā daļa bija no bijušās Padomju Savienības teritorijas.

Togad nerezidentu nodaļas atdeve sasniedza 402% salīdzinājumā ar 7% visā “Danske Bank” grupā.

“Man bija skaidrs plāns,” sarunā ar “Bloomberg” sacījis Murņikovs, kurš tolaik aprēķinājis, ka viņam bija 300 klientu, kas nozīmē, ka “gadā jāveic 40 000 pārskaitījumu, lai saņemtu prēmiju”.

Kā viņš apgalvoja, prēmijas izmaksas vienīgais rādītājs bijis apkalpoto pārskaitījumu skaits.

“Tā bija tieša motivācija iegūt pēc iespējas vairāk klientu. Nekas cits nebija svarīgi,” viņš piebilda.

“Danske Bank” preses dienestā, Murņikova apgalvojumus komentēja, sakot, ka “varasiestādes joprojām izmeklē šo lietu, tādēļ mēs nevaram atklāt neko vairāk, kā tika pateikts 2018.gada septembra ziņojumā. Jau iepriekš esam teikuši, ka mums nekad nevajadzēja izveidot nerezidentu klientu portfeli Igaunijā, kas tagad ir slēgts”.

2015.gadā banka slēdza nerezidentu apkalpošanu Igaunijā un vairākkārt ir uzsvērusi, ka sadarbojas ar varasiestādēm.

Saistībā ar naudas atmazgāšanas skandālu izmeklēšana pret “Danske” sākta Dānijā, Igaunijā, Francijā, Vācijā, Lielbritānijā un ASV.

Reklāma
Reklāma

Jau vēstīts, ka “Danske Bank” Igaunijas filiāle 1.oktobrī sāka likvidācijas procesu un pašlaik ir pārtraukusi bankas darbību. Likvidācija notiek saistībā ar Igaunijas finanšu uzrauga aizliegumu filiālei turpināt darbu valstī.

Februārī banka paziņoja par lēmumu izbeigt bankas darbību Baltijas valstīs un Krievijā. Dažas stundas pirms šī paziņojuma Igaunijas finanšu uzraudzības dienests noteica aizliegumu “Danske Bank” darbībai Igaunijā. Bankai darbība šajā valstī pilnībā jāizbeidz astoņu mēnešu laikā pēc aizlieguma noteikšanas, un tai slēgšanas procesā ir jāņem vērā esošo klientu intereses.

Dānijas “Danske Bank” ir filiāles arī Latvijā un Lietuvā.

Pērn banka atzina, ka no 2007.līdz 2015.gadam caur bankas kontiem izplūduši apmēram 200 miljardi eiro, kuru izcelsme ir uzskatāma par aizdomīgu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.