Kalpot sabiedriskiem mērķiem 3
NEPLP pārstāvis uzsver, ka, pildot Latvijas mūzikas programmas misiju, jautājums par “LR5” reitingiem tikšot noņemts no darba kārtības. “Kamēr viņi agresīvi konkurē “UK Top 40″ nišā, tikmēr, protams, no viņiem ir jāprasa reitingi, jo tur sabiedrisko mērķi ir grūti saskatīt. Savukārt, ja viņiem būs doti skaidri uzdevumi un viņi šos uzdevumus pildīs, tad reitings šai radiostacijai vairs nebūs primārs,” uzsver Āboliņš. “Tad nodokļu maksātāju nauda tiks tērēta sabiedriskiem mērķiem. Šobrīd visi “LR5″ autortiesību maksājumi iet Adelei un citiem pasaules mūziķiem, bet ar šīm pārmaiņām mēs šo naudu ieliksim Latvijas mūzikas industrijā.” Jāpiebilst, ka Latvijas Radio kopumā par autortiesībām gadā samaksā ap 500 000 eiro.
“LR5” mūzikas redaktors Rūdolfs Budze uzsver, ka viņš un viņa “mūzikas padome” strādā, saglabājot augstus profesionalitātes standartus un redakcionālo neatkarību. R. Budze: “Uz šo brīdi jau apmēram 50% mūzikas programmas sastāda mūzika latviešu valodā, plus mūsu mūziķu darbi, kas izpildīti svešvalodās. Mums ir arī īpaši šim nolūkam izveidots interneta kanāls “Pieci latvieši”. “Pieci.lv” savas pastāvēšanas laikā ir devis objektīvi lielu pienesumu latviešu mūzikai, gan atskaņojot to, gan radot oriģinālu saturu. Mums šobrīd ir rubrika “Tramplīns”, kam mēs veltījām skatuvi Rēzeknes festivālā “Seven Hills” un piecas stundas dzīvā ētera. Mums ir bijušas akustiskās sesijas, jubilejas koncerti “Kalnciema kvartālā” un LR 1. studijā, raidījumi “Garāžas grupa” , “Demo kaste” un “Pilnīgs simts”. Paši kūrējām un producējām divus lielus pophitus: “Olas un Renārs Zeltiņš – prezidents” un “Dod pieci 2016 (zvaigžņu koris) – nepārlaužams”. “Mūzikas redaktors uzsver, ka “LR5” no popmūzikas un jauniešu kultūras radiostacijām jau šobrīd atskaņo visvairāk latviešu un Latvijā radītās mūzikas. R. Budze arī piebilst, ka, skatoties ilgākā laika nogrieznī, “LR5” auditorijas pieaugumam ir augšupejoša tendence.
Radio klausās 1,3 miljoni
Šā gada pavasarī vidēji nedēļā radio klausījās 78% jeb 1 305 141 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Sasniedzamā jauniešu mērķauditorija (vecuma grupā no 15 līdz 35 gadiem) kopumā Latvijā ir 338 000: 32% no šo klausītāju piesaista “EHR”; 21% – “StarFM”; “LR5” – ar 6,8% atrodas 13. vietā. “LR2” klausās 48 000 jauniešu (15 – 30 gadi), kas ir “LR5” mērķauditorija, kamēr “LR5” vidēji piesaista 45 000 klausītāju.
“LR2” ir visvairāk klausītā radiostacija Latvijā, kamēr “LR5”, lai arī vairojusi klausīšanās laika daļu, ierindojas vien 12. vietā. Salīdzinot ar pērno rudeni, šopavasar “LR5” dubultojis savu kopējo nedēļas auditoriju no 39 000 līdz 73 000 klausītāju, un pēc šī rādītāja “LR5” atrodas 17. vietā 27 radiostaciju konkurencē.