Par mīlētāko ārvalstu zīmolu Latvijā atzīts “Google”, pašmāju – “Swedbank” 0
Apbalvošanas ceremonijā trešdien noskaidroti mīlētākie zīmoli jeb “Zīmola topa 2018” uzvarētāji, aģentūrai LETA sacīja “Zīmolu topa” projekta vadītāja Alise Ketlere.
Šogad par pašmāju iecienītākajiem zīmoliem patērētāji atzina “Swedbank”, tīmekļa vietni “Inbox” un mazumtirgotāju “Rimi Latvia”. Savukārt par ārzemju iecienītākajiem zīmoliem – tīmekļa vietnes “Google”, “WhatsApp” un “Facebook”. Zīmolu topa “Grand Prix” saņēma piena produktu zīmols “Kārums”.
Cilvēcīgāko zīmolu topā, kas veidots sadarbībā ar mediju grupu “All Media Baltics”, uzvarētājs ir “Latvijas Valsts meži”. Savukārt “Swedbank” un mobilo sakaru operators “Latvijas mobilais telefons” (LMT) attiecīgi ieņem otro un trešo vietu.
Par ietekmīgākajiem Latvijas “Instagram” viedokļu līderiem, kurus noteica itāļu uzņēmums “ModelTag”, atzina basketbolistu Kristapu Porziņģi, sociālo tīklu viedokļu līderus Lauru Ķīsi un Niklāvu Mičuli, bokseri Mairi Briedi un televīzijas personību Renāru Zeltiņu.
Tostarp zaļāko zīmolu topā, kas veidots kopā ar vides apsaimniekotāju “Latvijas Zaļais punkts”, par top trīs zīmoliem šogad atzīti “Latvijas Valsts meži”, ASV automašīnu ražotājs “Tesla” un ķermeņu kopšanas zīmols “Seal”. Specbalvu par visstraujāko izaugsmi saņēma zīmols “Rasa”.
Sadarbībā ar reklāmas uzņēmumu “HTTPool” noskaidroja arī Latvijas ietekmīgākos zīmolus sociālajos medijos. Rīgas dome, aviokompānija “airBaltic” un Valsts policija atzīti par veiksmīgākajiem “Twitter” zīmoliem, savukārt ziņu portāls “Delfi”, “Latvijas televīzijas” Ziņu dienests, laikraksta “Latvijas avīze” portāls “La.lv” par spēcīgākajiem “Twitter” zīmoliem mediju vidū. “AirBaltic”, LMT un “Swedbank” tika nominēti kā ietekmīgākie zīmoli “LinkedIn” platformā.
Latvijas “Startup” zīmolu topā sadarbībā ar informāciju tehnoloģiju (IT) uzņēmumu “Accenture Latvia” un konkursa žūrijas vadībā tika izvērtēti jaudīgākie jaunuzņēmumi. Šogad par spēcīgākajiem tika atzīti drukāšanas platforma “Printify”, zīmols “Monetizr”, kas rada programmatūru datorspēļu atribūtikas tirdzniecībai, un tiešsaistes aizdevumu tirgus “Mintos”.
Mīlētāko zīmolu tops tiek veidots jau kopš 2004.gada un kalpo kā svarīgs atskaites punkts patērētāju attieksmes atspoguļošanā. Pētījumu veic “DDB Consulting” sadarbībā ar “RAIT Custom Research Baltic” un žurnālu “Kapitāls”.