Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto. Scanpix/Hendrik Schmidt/dpa

Par medicīnisku īpašību piedēvēšanu “NL” uztura bāgātinātājiem Marijai Vucēnai piemēro 1600 eiro sods 12

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis 1600 eiro sodu Marijai Vucēnai par medicīnisku īpašību piedēvēšanu uztura bāgātinātājiem reklāmās sociālajos tīklos, liecina PTAC publiskotais lēmums. Sods piemērots par reklāmu dažādu produktu iegādei ar “NL” zīmolu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

Tāpat Vucēnai piemērots aizliegums negodīgas komercprakses īstenošanai, kas ietver nepaiesas informācijas sniegšanu reklāmās, nepatiesas informācijas sniegšanu par produktu ietekmi uz veselību un tā ārstnieciskajām īpašībām, kā arī tādu praksi, kas sociālās saziņas vidē noklusē publicētās informācijas komerciālo raksturu.

Vucēnai uzlikts arī pienākums nodrošināt, ka produktu reklāmās netiek sniegta nepatiesa informācija vai radīts iespaids par to, ka produktus drīkst lietot patērētāji, kuriem produkts nav paredzēts, kā arī, ka produktu reklāmās netiek sniegta nepatiesa informācija par produktu ietekmi uz cilvēka veselību, tā ārstnieciskajām īpašībām vai izmantošanu cilvēka ārstēšanā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat Vucēnai uzlikts pienākums nodrošināt, ka uztura bagātinātāju produktu reklāmās sniegtas veselīguma norādes, kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes regulai par uzturvērtības un veselīguma norādēm uz pārtikas produktiem, proti, ka

uztura bagātinātājiem nevar piedēvēt ārstnieciskas īpašības un reklāmā nedrīkst ietvert norādi, ka uztura bagātinātājs novērš, ārstē vai izārstē slimības, vai minēt šādu iespēju.

Līdztekus Vucēnai uzlikts pienākums tiešsaistes sociālās saziņas vidē publicētajās reklāmās un cita veida komerciāla rakstura publikācijās skaidri un uzskatāmi sniegt norādes par publicētās informācijas komerciālo raksturu, kā arī ietvert norādi, ka uztura bagātinātāji neatsver pilnvērtīgu uzturu.

PTAC norāda, lai arī iepriekš saņemta Vucēnas rakstiska apņemšanās par negodīgas komercprakses izbeigšanu, persona šo apņemšanos nav pildījusi. Tāpat Vucēna nav atbildējusi uz PTAC vēstulēm.

PTAC lēmumu Vucēna var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad lēmums stājies spēkā Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. Lēmums pieņemts 4.decembrī.

LETA jau vēstīja, ka PTAC 2022.gada novembrī saņēma vairāku personu sniegtu informāciju par Vucēnas rīcību sociālo mediju vietnē “Instagram”, publicējot SIA “NL Continent Baltic” uztura bagātinātāja “Biodrone” maldinošu reklāmu.

No iesniegtās informācijas PTAC konstatēja, ka Vucēna “Instagram” īsajos stāstos publicējusi video materiālu un attēlus, kurā stāsta un rāda par bērnu slimībām un to, ka vienīgais, kas palīdzējis pie saslimšanām, ir “Biodrone”. Vienlaikus publicētajā video materiālā Vucēna rādīja, kā lieto un savam nepilngadīgajam bērnam dod produktu.

Reklāma
Reklāma

PTAC vērsa uzmanību, ka šāds uztura bagātinātāja reklāmas pasniegšanas veids rada maldinošu iespaidu, ka produkts palīdzēs ārstēt dažādas saslimšanas un to, ka minēto uztura bagātinātāju drīkst lietot bērni. PTAC konstatēja, ka atbilstoši publiski pieejamajai informācijai no Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Uztura bagātinātāju reģistra un pamatojoties uz PVD sniegto viedokli produktu nedrīkst lietot bērni līdz 18 gadu vecumam.

Ievērojot, ka konkrētajā lietā konstatētie apstākļi liecināja par to, ka Vucēna savā komercpraksē, publicējot attiecīgā produkta reklāmu, tam piedēvēja ārstnieciskas īpašības, PTAC secināja, ka Vucēnas īstenotā komercprakse pirmšķietami ir vērtējama kā negodīga ­- profesionālajai rūpībai neatbilstoša ­un jebkuros apstākļos maldinoša. PTAC vērsās pie satura veidotājas, pieprasot sniegt rakstveida paskaidrojumu par iepriekš publicēto saturu.

Šogad 3.februārī PTAC saņēmis Vucēnas rakstveida apņemšanos, kur satura veidotāja apņemas turpmākajā komercpraksē nesniegt neatbilstošu un maldinošu informāciju vai reklāmu par to, ka prece vai pakalpojums var palīdzēt izārstēt slimības, novērst disfunkciju vai fiziskus defektus un ka produktu vai uztura bagātinātāju drīkst lietot patērētāju grupas, kurām tas nav atļauts, piemēram, bērniem līdz 18 gadiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.