Foto: Ekrānuzņēmums no video “X”

Par mata tiesu no traģēdijas! Bīstamais krustojums Teikā — kravas auto teju nobrauca gājēju, kas gāja pie zaļās gaismas 34

“Vai satiksmi Rīgā organizē profesionāļi? Pavērojot Brīvības gatves un Gustava Zemgala gatves krustojumu, tā nešķiet — gandrīz katrā luksofora ciklā pēc tam, kad gājējiem un velobraucējiem iedegas zaļā gaisma, gājēju pāreju pa Gustava Zemgala gatvi šķērso vēl 4 automašīnas, liela daļa no tām ir kravas auto. Pa to laiku velobraucējiem jau paspēj iedegties sarkanā gaisma,” tā sociālo mediju platformā “X” rakstīja “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Viņi dalījušies ar video, kas uzņemts 6. augustā. Tajā redzams, ka kāda sieviete par mata tiesu paglābās no traģēdijas, lai gan šķērsoja ielu pie atļautās – zaļās gaismas.

“6. augusta video iemūžināts, kā kravas auto gandrīz notrieca sievieti, kas sāka šķērsot brauktuvi, kad viņai iedegās zaļā gaisma. Par laimi, bez traģiskām sekām, jo šoferis sāka bremzēt, un sieviete sadzirdēja bremžu skaņu un apstājās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tas tā notiek, jo no stoplīnijas, kur automašīnas iebrauc krustojumā, braucot no Čiekurkalna puses, līdz šai gājēju pārejai ir aptuveni 80 metri, ko ar 50 km/h var pievarēt 6 sekundēs. Ņemot vērā, ka notiek brauktuves remontdarbi un segums ir uzlauzts, tas aizņem vēl daudz ilgāku laiku.”

“Pilsēta cilvēkiem” savos sociālajos tīklos aicina Rīgas domi nekavējoties rīkoties. Viņi piedāvā savu redzējumu, kā šādu bīstamību novērst, nepārbūvējot krustojumu.

“Kā novērst šo bīstamību? Redzam kā minimums trīs iespējas, ko var izdarīt bez krustojuma pārbūves:

1) uzstādīt papildu luksoforu ar balto STOP zīmi uz Gustava Zemgala gatves tieši pirms Brīvības gatves brauktuves, lai samazinātu attālumu, kas transportlīdzekļiem jāšķērso pēc tam, kad tie šķērsojuši stoplīniju;

2) pagarināt to brīdi, kad pa Gustava Zemgala gatvi braucošajiem sarkanā gaisma jau deg, bet gājējiem un velobraucējiem — vēl deg;

3) sākumā ieslēgt zaļo gaismu pa Brīvības gatvi braucošajam transportam, bet gājējiem un velobraucējiem — pēc kāda laika.”

Par konkrēto krustojumu un situāciju izteikušies arī citi “X” lietotāji.

“Jā, šis ir ļoti slikti organizēts. Un tur pilns ar kretīniem, kas brauc uz sarkano. Vajag arī sakanās gaismas radaru.”

“Vakar man tur tā pat gadījās, braucu ar velo pāri zaļajam un man brauc virsū mašīna, šoferis lamājas, ka esmu priekšā, tad ierauga ka man zaļš apmulst un palaiž,” piebilst kāds cits.

“Tas krustojums ir tizls arī otrā pusē, kur tramvajs brauc. Katru dienu pēc darba varu ar popkornu sēdēt un likt likmes, kuram tramvajam varētu nonest sānus un kurš izsprauksies starp fūrēm. Bonusā tagad katru dienu trekns sastrēgums un tramvaju rindas, par pārējo nerunājot.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.