Pār Latvijas likteņupi Salaspilī būvēs divlīmeņu tiltu 2
Būvējot “Rail Baltica” dzelzceļa līniju, pie Salaspils pār Daugavu iecerēts divlīmeņu tilts, kas būs paredzēts gan dzelzceļam, gan autotransportam, trešdien žurnālistiem stāstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
Satiksmes ministrs apliecināja, ka “Rail Baltica” projekts turpinās atbilstoši plānotajam grafikam. Šogad paredzēts, ka sāksies būvdarbi Rīgas centrālajā stacijā. “Ceram, ka tuvākajā laikā tiks izsludināta Rīgas lidostas “Rail Baltica” stacijas būvniecības iepirkuma otrā kārta. Un pašreiz tiek projektēta trase visā Latvijas teritorija,” teica Linkaits.
Viņš stāstīja, ka, piemēram, šonedēļ bija diskusija par šķērsojumu pāri Daugavai pie Salaspils. “Esam nonākuši pie secinājuma, ka tiks būvēts pirmais Latvijā dubultais tilts, kur būs vienā tiltā gan dzelzceļa sliedes, gan auto tilts – divstāvu šķērsojums pāri Daugavai,” teica Linkaits, piebilstot, ka tas būs labs ieguldījums ilgtermiņa Latvijas autoceļu programmā un palīdzēs sakārtot arī Rīgas apvedceļu atbilstoši ilgtermiņa plāniem.
Savukārt saistībā ar Igaunijas politiķu pausto, ka “Rail Baltica” projekts netiks īstenots, Linkaits pauda pilnīgu pārliecību, ka Igaunija vēl arvien ir par “Rail Baltica” projektu.
“Gan premjerministra līmenī, gan ekonomiskās attīstības ministra līmenī ir skaidrs apliecinājums, ka nekas nav mainījies un valdības attieksme ir palikusi tāda, kā tā ir bijusi līdz šim. Igauņi ir vieni no aktīvākajiem projekta lobētājiem Eiropas Savienībā (ES), pieminot projektu katrā iespējamā sanāksmē dažādos formātos. Domāju, ka atsevišķi iekšpolitiski komentāri, kas tur izskan, nekādu iespaidu uz projekta īstenošanu atstāt nevar,” teica Linkaits.
“Rail Baltica” projekts paredz uzbūvēt Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.