Par ko tēvi zvanījuši uz uzticības tālruni 0
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 rīkotās akcijas Uzticības tālrunis tēviem laikā speciālisti snieguši 191 psiholoģisko konsultāciju. No tām 17 gadījumos pēc palīdzības un atbalsta bija vērsušies tēvi.
„Ņemot vērā, ka šādu akciju tieši tēviem rīkojām pirmo reizi, interese ir salīdzinoši augsta. Acīmredzot pie mums joprojām ir diezgan populārs viedoklis, ka vīrietim savas problēmas ir jārisina saviem spēkiem, bez citu palīdzības, pat ja runājam par profesionālu psiholoģisko atbalstu,” vērtē Uzticības tālruņa vadītāja Amanda Vēja.
Akcijas laikā zvanījušie tēvi lielākoties interesējušies par to, kā nezaudēt vai atjaunot kontaktu ar bērnu pēc vecāku šķiršanās, stāstījuši par savstarpējiem konfliktiem ģimenē, kuru rezultātā cieš bērns. Vairāki zvanītāji pauduši satraukumu par bērnu aizgādnības tiesību pārtraukšanu, tēvus interesējuši arī ar bērnu disciplinēšanu saistīti jautājumi.
Tāpat Uzticības tālruņa akcijas laikā vairakkārt pēc palīdzības vērsās ne tikai tēvi, bet arī mātes un vecāsmātes.
Akcija notika nedēļu pirms Tēvu dienas, no 8. līdz 14. septembrim. Tās laikā tēvus īpaši aicināja zvanīt Uzticības tālruņa speciālistiem un saņemt profesionālas psiholoģiskās konsultācijas un atbalstu jautājumos saistībā ar bērniem, pārrunājot dažādas iespējami aktuālas tēmas.
Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona.
Uzticības tālrunim var zvanīt:
darba dienās no plkst.08.00 līdz plkst.23.00,
sestdienās no 08.00 līdz 22.00,
svētdienās no 10.00 līdz 22.00.