Pār galvu un kaklu uz vilcienu vairs nav jāskrien! Kā nopirkt biļeti telefonā? 8
Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Ļoti labi atceros tos brīžus, kad kavēju vilcienu uz Jelgavu. Sliktākais, kas tobrīd varēja notikt – garas rindas pie biļešu kasēm. Nereti tas nozīmēja uzkavēšanos Rīgas Centrālajā stacijā vēl kādas 40 minūtes. Tāpēc biju laimīgs, kad “Pasažieru vilciens” (“PV”) pirms vairākiem gadiem nāca klajā ar lietotni, kurā var iegādāties biļeti attālināti – kaut skrējiena uz vilcienu laikā.
Biļešu iegāde lietotnē ir gaužām vienkārša. Uzreiz pēc lietotnes instalācijas, kurai nav nepieciešama nekāda reģistrācija, parādās garš saraksts ar sākuma stacijām. Kad tā izvēlēta, parādās otrs saraksts, kurā jāizvēlas galamērķis. Blakus tam redzama arī galamērķa zona.
Kā zināms, katrai zonai ir savs izcenojums. Savukārt, kad izvēlēts arī galamērķis, lietotne parāda visus gaidāmos un jau nokavētos reisus. Redzams gan izbraukšanas laiks, gan ierašanās laiks, automātiski aprēķināts arī ceļā pavadītais laiks. Savukārt pa labi no ierašanās laika redzama biļetes cena un “Pirkt” poga.
Tālāk jāsaprot, kāda veida biļete jums nepieciešama, tā jāizvēlas un jāspiež “apmaksāt”. Šajā brīdī obligāti jānorāda e-pasts, kurā iekritīs biļete, tiklīdz par to tiks samaksāts. Tāpat biļete būs atrodama lietotnes izvēlnē “Biļetes”. Labi, ka biļete atrodama divās vietās – dubults neplīst! Nekad nevar zināt, kādas likstas var atgadīties brīdī, kad tā jāuzrāda biļešu kontrolierim.
Apmaksas iespēja ir tikai viena – pirmajā reizē jāievada maksājumu kartes dati, un jau nākamreiz lietotne datus atcerēsies. Maksājumu daudzveidība gan īpaši neiepriecina – būtu lieliski, ja “PV” sadarbotos arī ar lielākajām bankām, nodrošinot biļešu pirkšanu ar internetbanku starpniecību, maksājumu apstiprinot ar “SmartID” lietotni.
Tādā veidā maksājums arī būtu drošāks, jo katru reizi būtu jāievada maksājumu apstiprinošais “SmartID” PIN kods. Šobrīd “PV” apmaksas funkcija ir ļoti ērta, neskaitot kartes datu pirmreizējo ievadīšanu, taču arī ne īpaši droša, jo katrs nākamais pirkums notiek automātiski bez jebkāda veida maksājuma apstiprinājuma. Tālruņa ekrānā redzami arī kartes pēdējie četri cipari.
Turpinot par biļešu iegādi – tiklīdz būsiet ievadījuši kartes datus un nospieduši “tālāk”, maksājums būs ceļā. Jāuzslavē, ka biļete e-pastā un lietotnē iekrīt acumirklī un nav jāuztraucas par to, ka tā vēl kādas 10 minūtes “ceļos mākonī”. Biļetes veids ir šobrīd nu jau visiem pazīstamais QR kods, kas kontrolierim jāuzrāda viedtālruņa ekrānā.
Lietotnē iespējams iegādāties ne tikai vienreizējās biļetes, bet arī bagāžas biļetes, t. s. dienas biļetes un mēneša abonementus. Abonementi “PV” lietotnē ir diezgan liels jaunums – tie pieejami tikai no šī gada februāra. Iegādājoties abonementu, pie kases kāja vairs nekad nebūs jāsper.
Visbeidzot, kā visai ērta funkcija jāmin maršrutu iegrāmatošana. “PV” lietotnē to sauc par maršrutu atzīmēšanu. Tajā iespējams saglabāt jūsu izmantotos maršrutus, kas ļauj tikai ar vienu pogas spiedienu nokļūt līdz biļešu iegādei tajos.