Par filmiņām trolejbusā pasažieri nemaksā. Atbilde “LA” lasītājai 0
Biju pārsteigta, ka tagad arī trolejbusā, konkrēti 14. maršrutā, kas kursē no centra uz Mežciemu, salonā ir ekrāni, kur rāda multiplikācijas filmas – par lāci Bernardu, par pitonu utt. Līdz šim tādus ekrānus biju redzējusi tikai Rīgas mikroautobusos, kur šīs filmiņas mijas ar ziņām un Krievijas TV kanālu reklāmām. Vai “Rīgas satiksme” pelna ar reklāmām? Cik ārzemēs ražotu multfilmu iepirkšana maksā? Vai es kā braucēja maksāju vienlaikus par braucienu un piespiedu kārtā – arī par “kinobiļeti”? ERNA OZOLIŅA Rīgā
Sazinoties ar “Rīgas satiksmes” pārstāvi Viktoru Zaķi, noskaidroju, ka visi sabiedriskā transporta monitori (izņemot tos, kuri rāda nākamās pieturvietas) ir nodoti uzņēmuma “Rīgas acs” pārziņā, kuras uzdevums ir nodrošināt drošību un informētību sabiedriskā transporta pasažieriem. “Viens no veidiem, kā “Rīgas acs” var gūt ienākumus šā mērķa īstenošanai, ir informācija un reklāma sabiedriskā transporta monitoros. “Rīgas satiksmes” noteikums ir tikai viens – visai informācijai, kas tiek publicēta monitoros, ir jābūt atbilstīgai Latvijas Republikas likumu prasībām,” norādīja V. Zaķis.
Savukārt no “Rīgas acs”, ar ko bija iespējams sazināties tikai ar e-pasta vēstulēm, jo uz atrodamo tālruņu numuru neviens neatbildēja, saņēmu atbildi, ka “reklāmas pārraidīšana nekādi neietekmēs biļešu cenu. Šobrīd testa nolūkos trolejbusos tiek attēlota informatīvi izklaidējoša informācija (multfilmas), lai noteiktu optimālāko reklāmas pārraidīšanas algoritmu”. Vēl piebilsts, ka par informatīvi izklaidējošo informāciju nemaksājot ne “Rīgas satiksme”, ne “Rīgas acs”, ne pasažieris.
Savukārt reklāmas, izklaides u. c. veida saturs Rīgas mikroautobusu satiksmes (RMS) busiņos nav “Rīgas acs”, bet gan uzņēmuma “Massmedia” pārziņā, kuram RMS iznomā TV ekrānu vietu savos transporta līdzekļos. Kā pastāstīja RMS pārstāve Maija Lazdiņa, reklāmas līgumus ar reklāmas pasūtītājiem slēdz tikai “Massmedia”, un uzņēmums ir atbildīgs gan par izvietoto reklāmu, gan pārraidīto informatīvo saturu – RMS par to neatbild. “Massmedia” mājaslapā sevi pozicionē kā mobilās televīzijas izplatītāju. Firma tirgū ienākusi 2014. gadā kā “Baltijas mediju alianses” kopprojekts. “Baltijas mediju aliansei” pieder tiesības Latvijas teritorijā retranslēt “Pirmo Baltijas kanālu”, kā arī virkni citu Krievijas kanālu.