Stacijas ēka ir izveidota kā notikums 9
Arhitekts Oto Ozols uzsver, ka ar jauno projektu beidzot labos kļūdu, ko atzina uzreiz pēc sliežu uzlikšanas uz uzbēruma. Proti, atkal savienos Vecrīgu ar Maskavas priekšpilsētu.
Projekti ir jāvērtē no diviem skatpunktiem: stacija ir iecerēts kā multimodāls transporta mezgls, kur ērti pārsēsties no viena transporta līdzekļa otrā. Savukārt jaunais dzelzceļa tilts pilsētas sasniedzamības, uztveres telpā radīs jaunu iespēju – tas iecerēts gājējiem un riteņbraucējiem. Tilts nodrošinās studentu pilsētiņas attīstību Daugavas kreisajā krastā, tā būs sasniedzama piecās minūtēs. Līdzīgi kā Zaķu sala. Pēc dzelzceļa uzbēruma nojaukšanas “atvērsies” kanālmala. Patlaban esošo veikalu “Titāniks” noteikti nojauks. Iespējams, arīdzan autoostu. Viens piedāvājums paredz jaunu tiltu būvēt, esošo dzelzceļa tiltu atdodot gājējiem un riteņbraucējiem. Tas gan, visticamāk, pārkāpj konkursa nosacījumus. Projekti dod ļoti daudz telpas pie ūdenstilpēm, padara šīs teritorijas pieejamas cilvēkiem. Patlaban no “Stockmann” veikala līdz Daugavmalai kanālam iztrūkst vesels posms.
“Man visvairāk patīk 8a7f5r2j projekts. Tajā redzami augsti angāri, kas man šķita ļoti svaiga ideja. Patīk, ka šajā piedāvājumā stacijas ēka ir izveidota kā notikums. Došanās ceļā ar vilcienu jau arī ir notikums. Šis piedāvājums man šķiet svinīgs. Ir piedāvāts lokveida sliežu ceļš, ir līdzība ar Centrāltirgus angāriem, atvērtas ēkas. Ļoti drosmīgi ir 13. janvāra ielas autosatiksmi novadīt pazemē, izveidot parku no Prāgas ielas līdz pat Kungu ielai. Vilcieni brauc uz estakādēm,” savu favorītu raksturo Ozola kungs.
Viņa nākamais favorīts ir projekts ATZN3587, kas nav līdzīgs nevienam citam. Tajā Daugavas un kanāla satece ir atvērta cilvēkiem, kanālmala savienota ar Centrālo staciju. Ir izveidots brīvā promenādes tipa savienojums ar Daugavu. Patlaban automašīnu tuvums Krasta promenādē ir ļoti jūtams. No stacijas gandrīz nevar piekļūt Daugavmalai.
Arhitekts Oto Ozols ir norūpējies, vai labās un mūsdienīgās ieceres izdosies īstenot. Piemēram, pieredze rāda, ka Rīgas dome, precīzāk, atbildīgais Satiksmes departaments, nevēlas likvidēt tuneļus, ko citās Eiropas valstīs dara jau sen. Ir jāveido arī velostāvparki.