Motociklistu apvienības “Vēja brāļi” dibinātājs Frīdis (Aivars Freimanis) un “LCB” prezidents Andris Bērziņš.
Motociklistu apvienības “Vēja brāļi” dibinātājs Frīdis (Aivars Freimanis) un “LCB” prezidents Andris Bērziņš.
Publicitātes foto

Par Autoceļu fonda atjaunošanu 3

Pagājušajā nedēļā biedrība “Latvijas ceļu būvētājs” (“LCB”) laukumā pie Saeimas ēkas bija izvietojusi vides objektu – divas atšķirīga lieluma mucas, kas savienotas ar cauruli, pildītu ar naudaszīmēm.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Uz lielās mucas bija lasāms atgādinājums, ka 2016. gadā autobraucēji nodokļos valstij samaksās 544 miljonus eiro. Savukārt uzraksts uz mazās mucas vēstīja, ka no šīs naudas līdz valsts un pašvaldību ceļiem nonāks tikai 132,68 miljoni eiro jeb 24,4%!

Ar šā vides objekta palīdzību “LCB” atbalstīja likumdošanas iniciatīvas “Par ceļiem bez bedrēm” autoru Kristapu Žodziņu un tos 10 652 Latvijas pilsoņus, kuri portālā “www.manabalss.lv” parakstījās tās atbalstam. Iniciatīva, kas tika skatīta Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā, paredz autobraucēju samaksāto nodokļu novirzīšanu ceļu remontiem, kā arī Autoceļu fonda atjaunošanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“LCB” ar gandarījumu atzīmē, ka Saeimas komisija atbalstīja ceļu nozares ilglaicīgas finansēšanas nepieciešamību un, pamatojoties uz kolektīvo iesniegumu “Par ceļiem bez bedrēm”, uzdeva Ministru kabinetam sagatavot un iesniegt Saeimā izskatīšanai grozījumus valsts un pašvaldību ceļu remontus reglamentējošos likumos, nodrošinot pilnvērtīgu principa “Ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiek izlietotas ceļu un tiltu remontiem, to uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī” darbību.

Autoceļu fonds tika likvidēts 2003. gadā, līdz ar to jau vairāk nekā 12 gadus autoceļu lietotāju samaksātie septiņi nodokļi un nodevas, kas iepriekš nonāca Autoceļu fondā, tiek novirzīti kopējā valsts budžetā. No iekasētās nodokļu summas gadā ceļu uzturēšanai tiek novirzīta vien aptuveni ceturtā daļa. Šāds būtisks finansējuma samazinājums ilgtermiņā ir veicinājis ceļu, īpaši vietējo un reģionālo, zemo kvalitāti, jo nepietiek līdzekļu to remontam.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.