Noskaidrojas Brasas tilta tālākais liktenis 0
Brasas tilta pārbūve tiks turpināta esošās būvatļaujas ietvaros, kas nozīmē, ka jauns iepirkums tilta pārbūvei sludināts netiks, trešdien pēc tikšanās ar AS “Kauno Tiltai” un Rīgas domes atbildīgo institūciju pārstāvjiem paziņoja domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs (GKR).
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka pavasarī, uzsākot Brasas pārvada pārbūvi, atbildīgie ierēdņi konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji.
Tā rezultātā domes vadībai bija jāizšķiras – tiltu būvēt pilnībā no jauna vai arī papildināt esošo būvprojektu.
Kā šodien pastāstīja Burovs, veicot pārrunas ar pašvaldības institūcijām un būvniekiem, konstatēts, ka esošās būvatļaujas ietvaros tomēr ir iespējams veikt visus nepieciešamos darbus, vienlaikus būvvaldei rūpīgi sekojot līdzi, ka visas izmaiņas un darbi notiek atbilstoši normatīvajam regulējumam.
“Šodien guvām pārliecību, ka Lietuvas uzņēmēji saprot radušos situāciju un ir gatavi veikt visus darbus. Ir izstrādāts darbu grafiks un ir vienošanās, ka tiksimies objektā katru ceturtdienu. Dzelzceļa pārbrauktuves izbūvi zem pārvada plānojam līdz gada beigām,” sacīja Burovs.
Tilta nodošana ekspluatācijā notiks ne vēlāk kā 2023.gada jūnijā, jo jau jūlijā gaidāmi Dziesmu un deju svētki, kuru norises nodrošināšanai tilts būs vitāli svarīgs.
Runājot par papildu izmaksām, mērs konkrētu summu nosaukt nevēlējās un sacīja, ka tās būs skaidras tikai pēc visu tehnisko risinājumu izstrādes un būs zināmas nākamā gada 16.janvārī.
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvji iepriekš norādīja, ka pašvaldība centīsies nodrošināt, ka visi papildu darbi tiek veikti esošā līguma ietvaros, kas paredz, ka neplānoto papildu darbu izmaksas var sastādīt 50% no kopējās līguma summas.
Tā kā patlaban noslēgtais līgums ir 10,87 miljonu eiro apmērā, tas nozīmē, ka izmaksas maksimāli drīkstētu pieaugt līdz aptuveni 15 miljoniem eiro, ja vien nebūs nepieciešams piešķirt papildu līdzekļus.
Patlaban būvniekiem uzticēts izstrādāt tilta konservācijas projektu, lai nodrošinātu tā “pārziemošanu”.
Tikmēr “Kauno tiltai” valdes priekšsēdētājs Aldas Rusevičius taujāts par veicamajiem darbiem sacīja, ka tieši dome noteiks, kādus darbus un kādos apjomos nepieciešams veikt.
Vienlaikus viņš pauda pārliecību, ka visus darbus būvnieki spēs nodrošināt, jo uzņēmumam ir 70 gadu pieredze un šo gadu laikā kopumā ir izbūvēti vairāk nekā 200 tilti dažādās valstīs.
Uzņēmumam par šo dīkstāves procesu ir radušies arī zaudējumi, piemēram, par laukuma un telpu nomu, taču cik lieli – uzņēmējs nekomentēja.
Kā ziņots, Brasas tilts, kura remontdarbi patlaban ir apturēti, līdz ziemai, visticamāk, tiks iekonservēts, bet blakus tam – atvērta dzelzceļa pārbrauktuve, kuru varēs šķērsot abos virzienos.
Brasas pārvada būvdarbi apstājās maija sākumā, jo remontdarbu laikā tika atklāti apbedījumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti.
Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959.gadā un līdz šim būtiski pārbūves darbi nav veikti. Kopējās pārbūves darbu izmaksas līdz šim bija plānotas 10,87 miljoni eiro.